رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل جدید دادگستری خوزستان بر پاسخگویی دادستان‌ها به مردم تاکید کرد

17:15 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۰۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه دادستان‌ها باید در انجام تکالیف و وظایف خود، نگاهی متوازن داشته باشند و ضمن تلاش برای استقرار و استمرار امنیت، به همه وظایف قضایی و غیرقضایی این مسئولیت توجه کنند گفت:دادستان به عنوان مدعی العموم باید به همه جامعه پاسخ دهد.
- علی دهقانی با حضور در دفتر دادستان عمومی و انقلاب اهواز و دیدار با دادستان و معاونین وی، اظهار کرد: بسیاری از وظایفی که قانونگذار برای دادستان‌ها تعریف کرده است، ماهیتی غیرقضایی دارد و در حوزه وظایف نظارتی و حمایتی دادسراهاست که انجام همه این وظایف، مستلزم وقت بسیار است.

وی با بیان اینکه زمان در برخی پرونده‌ها بسیار مهم است و جامعه در انتظار صدور حکم و اجرای آن است، ادامه داد: دادستان به عنوان مدعی العموم باید به همه جامعه پاسخ دهد و هنگامی که اتفاقی جامعه را ملتهب می‌کند، با اتخاذ تدابیر صحیح و به موقع، نظم مختل شده را به جامعه برگرداند و از عواقب ناخوشایند احتمالی آن پیشگیری کند.

دهقانی گفت: دادسرا اولین مکانی است که افراد برای طرح دعوا به آن مراجعه می‌کنند و مراجعه کنندگان به دادسرا اغلب به واسطه فاصله کوتاهی که میان جرم و مراجعه آنان وجود دارد، ناراحت و گاهی عصبانی هستند که نیاز به مدارا دارند.

وی افزود: پایه و اساس تشکیل پرونده قضایی در دادسراست و چنانچه در جمع آوری ادله و شواهد، دقت کافی صورت گیرد، مراحل بعدی دادرسی و صدور حکم بهتر انجام می‌شود و این امر نیازمند آموزش مستمر ضابطین قضایی و کارکنان است.

دهقانی تاکید کرد: حمایت، نظارت و صیانت از کارکنان اداری و قضایی، فرصتی است که قانون در اختیار دادستان‌ها قرار داده است. همچنین انتظار ما از دادستان‌ها و معاونین آنان این است که در انجام وظایف پیشرو باشند تا کارکنان با دلگرمی بیشتری به کار خود ادامه دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز در این نشست، گفت: تغییرات اجتماعی، موجب می‌شود که انتظارات ناشی از آن به سمت دستگاه قضایی سرازیر شود و این مسئله بار وظایف دادسرا‌ها را بیشتر می‌کند.

صادق جعفری چگنی ادامه داد: همه این‌ها مربوط به حق و حقوق عموم مردم است که امیدواریم با مشورت معاونین و سایر صاحب نظران و تلاش شبانه روزی در میدان عمل، بتوانیم پاسخگوی خوبی در این عرصه باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *