رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان قزوین: نظریات کارشناسی سازمان پزشکی قانونی نقش اساسی در کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا دارد

15:47 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۰۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: نظریات کارشناسی توأم با سرعت، دقت و صحت سازمان پزشکی قانونی در پرونده‌های مختلف و گسترده دادگستری نقش اساسی در کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا دارد.
- رئیس کل دادگستری استان قزوین به همراه معاونین خود و دادستان مرکز استان، صبح امروز از پزشکی قانونی استان قزوین بازدید کردند.
 
علی شعبانی در این دیدار از بخش‌های مختلف اداری و آزمایشگاهی بازدید وبا کارکنان این مرکز به گفت‌وگو پرداخت و از نحوه خدمت رسانی و پاسخ به استعلامات قضایی آنان مطلع شد.

وی اظهار کرد: نظریات کارشناسی توأم با سرعت، دقت و صحت سازمان پزشکی قانونی در پرونده‌های مختلف و گسترده دادگستری می‌تواند در کاهش اطاله دادرسی و اتقان آراء نقش اساسی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بر اهمیت نظرات کارشناسی از سوی پزشکی قانونی تأکید کرد و گفت: پزشکی قانونی از معدود سازمان‌هایی است که با استفاده از نیرو‌های متخصص و متعهد و تجهیزات و علم نوین در جهت کشف حقیقت به استقرار و استمرار عدالت در جامعه کمک می‌کند؛ لذا به همین منظور لازم است اهتمام ویژه‌ای برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات تخصصی لازم برای مجموعه صورت پذیرد.

وی افزود، همکاران پزشکی قانونی با وجود کمبود‌ها و مشکلات بسیار در حال انجام تکالیف قضایی و پاسخگویی به مردم هستند و وظایف خود را با حرکتی جهادی به نحو شایسته انجام می‌دهند که نتیجه کار آنان در رسیدگی به پرونده‌های قضایی بیانگر تلاش قابل توجه این عزیزان است.

درابتدای این بازدید رییس سازمان پزشکی قانونی استان قزوین، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل ارائه کرد.وی عدم وجود فضای فیزیکی مناسب، کمبود نیروی انسانی، محدودیت‌های استخدام، کمبود تجهیزات تخصصی وبالا بودن قیمت تجهیزات را برخی از مهمترین مشکلات این سازمان برای ارائه خدمات مطلوبتر به مراجعین برشمرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *