رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۰ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری تخریب شد

13:37 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۹۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری از تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان خبر داد.

- محمد باقری صبح امروز در جریان اجرای تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان سامان بیان کرد: در جهت اعمال مقررات تبصره ۲ از ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب سال ۱۳۷۴ قریب به ۲۰ فقره بنای غیر مجاز بر اساس گزارش های اداره جهاد کشاورزی، پس از طی مراحل اخطار قلع و قمع شد.

وی افزود: مطابق قانون هرگونه محوطه سازی و یا احداث بنا در زمین‌های کشاورزی و باغی که موجبات تغییر شکل این زمین‌ها را فراهم کند ممنوع بوده و مرتکبین در صورت بی‌توجهی به این اخطار‌ها در مرحله اول ضمن تخریب بنا به جریمه یک تا سه برابری ارزش زمین محکوم و چنانچه مجدداً اقدام به ساخت و ساز کنند به مجازات حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سامان از مالکان زمین‌های کشاورزی و باغی خواست از هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی تحت تملک خود پیش از اخذ مجوز از نهاد‌های مربوطه خودداری می‌کنند چراکه دستگاه قضایی بر اساس حفظ حقوق بیت المال و صیانت از حقوق عامه با متخلفان برخورد خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *