واکنش‎ها به شیوه اجرای اعدام در کارولینای جنوبی

11:41 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۹۲۵
شیوه اجرای اعدام در ایالت کالیفرنیای جنوبی در آمریکا با واکنش‎های زیادی همراه شده است.

- یک زندانی محکوم به اعدام در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا که قرار است در اواخر این ماه با جوخه آتش یا به وسیله صندلی برقی اعدام شود، از دادگاه عالی ایالتی خواست تا اعدام او را تا زمانی که قضات تشخیص دهند که آیا هر یک از این روش‌ها مجازات غیرعادی است یا خیر، متوقف کند.

به گزارش «یو اس نیوز»، «ریچارد برنارد مور»، قرار است در ۲۹ آوریل، ۹ اردیبهشت، اعدام شود، مگر اینکه دادگاه وارد عمل شده و در این موضوع دخالت کند.

او تا جمعه آینده فرصت دارد بین اعدام شدن در کارولینای جنوبی یا با جوخه آتش یک مورد را انتخاب کند.

قانون ایالتی کارولینای جنوبی اعدام با استفاده از تزریق کشنده را نیز مجاز می‌داند، اما این ایالت در چند سال گذشته نتوانسته است دارو‌های مورد نیاز را برای اعدام به این صورت تامین کند؛ این موضوع باعث شد مجمع عمومی در سال ۲۰۲۱ قانونی را شامل جوخه آتش به تصویب برساند تا اعدام‌ها دوباره از سر گرفته شوند.

وکلای «مور»، گفته‎اند که قضات باید قوانین جدید جوخه آتش کارولینای جنوبی را بررسی کنند تا ببینند آیا ممنوعیت مجازات‌های غیرعادی را نقض می‌کنند یا خیر و همچنین صندلی الکتریکی را با نحوه اعدام‌ها در چند دهه گذشته بررسی کنند.

پرونده مشابهی از سوی دو زندانی دیگر در دست بررسی است.

«لیندسی وان»، وکیل «مور» در اسناد دادگاهی، نوشت «صندلی برقی و جوخه آتش روش‌های قدیمی اعدام هستند که تقریباً تمام حوزه‌های قضایی آمریکا آن را پشت سر گذاشته‌اند.»

«وان»، همچنین از دادگاه عالی ایالتی خواست تا اعدام را به تعویق بیندازد تا دادگاه عالی آمریکا بتواند بررسی کند که آیا حکم اعدام مور در مقایسه با جرایم مشابه مجازاتی نامتناسب است یا خیر.

قضات ایالتی اخیرا درخواست تجدیدنظر مشابهی را رد کردند.

«مور» ۵۷ ساله، پس از محکوم شدن در دادگاه در سال ۲۰۰۱، بیش از دو دهه را در محکومیت اعدام سپری کرده است؛ او در سال ۲۰۰۱ به اتهام قتل «جیمز ماهونی»، کارمند یک فروشگاه در «اسپارتانبورگ»، محکوم به اعدام شد.

حامیان «مور»، می‎گویند که جرم او به حد مجازات اعدام نمی‌رسد، زیرا او اسلحه‌ای به فروشگاه نیاورده و قصد کشتن کسی را نداشته است تا زمانی که منشی فروشگاه اسلحه‌ای را روی او کشید.

«ریچارد برنارد مور»، یکی از ۳۵ نفری است که در کارولینای جنوبی محکوم به اعدام هستند.

کارولینای جنوبی تاریخ اعدام «مور» را در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده بود، اما زمانی که مقامات زندان نتوانستند دارو‌های تزریقی کشنده تهیه کنند، این تاریخ به تعویق افتاد.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *