علیقارداشی: مدال تیمیِ تنیس روی میز در هانگژو دور از دسترس نیست/ کرسی‌های جدید در آسیا و جهان بی‌سابقه بود‌ه‌اند

8:45 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۸۵۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: از دیرباز بهترین‌های دنیا در رشته پینگ‌پنگ در آسیا حضور داشته‌اند و همین موضوع به خودی خود شرایط را دشوارتر می‌کند

مهرداد علیقارداشی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط اخیر رشته تنیس روی میز در ابتدای سال جاری اظهار داشت: باید تدارک مناسبی ببینیم تا بتوانیم نتایج خوبی در بازی‌های کشور‌های اسلامی و همچنین بازی‌های آسیایی هانگژو کسب کنیم. در دوره قبلی بازی‌های کشور‌های اسلامی در بخش تیمی بر سکوی نایب قهرمانی ایستادیم و در بخش انفرادی مردان هم مدال‌های طلا و نقره به پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی رسید. باید تلاش کنیم تا با تکرار افتخارات اخیر بتوانیم رتبه‌ها و مدال‌های بیشتر و رنگین‌تری کسب کنیم؛ البته نباید فراموش کرد که تعدادی از تیم‌ها نسبت به ۵ سال گذشته تفاوت کرده‌اند و شرایط بهتری دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تکرار مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ وجود دارد، گفت: تکرار این مدال ارزشمند بسیار دشوار است. خدا را شکر که دوره گذشته با درخشش نوشاد عالمیان و همچنین زحمات کادرفنی نتیجه بسیار خوبی برای تنیس روی میز ایران اتفاق افتاد و امیدوارم مدالِ بازی‌های آسیایی دوباره کسب شود. از دوره قبل بازی‌های آسیایی حدود ۴ سال گذشته و در طول این مدت شرایط تیم‌ها و بازیکنان ایرانی و حتی رقبا تغییراتی پیدا کرده است. برادران عالمیان اکنون در لیگ فرانسه بازی می‌کنند و امیرحسین هدایی هم در لیگ مجارستان لژیونر است.

رییس فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: امیدواریم این بازیکنان افتخار دیگری برای تنیس روی میز ایران خلق کنند و باید اذعان کنم که نیم نگاهی به مدال بخش تیمی بازی‌های آسیایی داریم، زیرا تیم یکدستی داریم و این می‌تواند نوید بخش اتفاقات خوبی در هانگژو باشد. پین‌پنگ‌بازان ایرانی در جدیدترین رنکینگ جهانی شرایط خوبی دارند و اگر روزشان باشد و از لحاظ آمادگی در فرم ایده‌آل باشند کسب مدال در بخش تیمی دور از دسترس نیست.

وی افزود: تنیس روی میز ایران شرایط رو به رشدی را سپری می‌کند و ملی‌پوشان آرام آرام و هفته به هفته روند صعودی دارند. باید پذیرفت رقبا هم تلاش می‌کنند و وقتی سطح مسابقات بالاست کار برای رسیدن به مدال سخت می‌شود. از دیرباز بهترین‌های دنیا در رشته پینگ‌پنگ در آسیا حضور داشته‌اند و همین موضوع به خودی خود شرایط را دشوارتر می‌کند، اما بازهم امید داریم.

علیقارداشی در پایان درباره کسب کرسی‌های آسیایی گفت: از قدیم همواره صاحب کرسی در آسیا بوده‌ایم، اما برای نخستین بار ۳ اتفاق خوب به وقوع پیوست که در تنیس روی میز ایران بی‌سابقه بوده است. پست دبیر کلی در آسیا و ریاست کمیته برابری جنسیتی کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا را در اختیار داریم که در تاریخ فعالیت فدراسیون بی‌سابقه بوده است. همچنین برای نخستین بار رئیس فدراسیون تنیس روی میز ایران، عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی شد و خانم‌ها پریسا صمدی و سیمین رضایی ۲ عضو اصلی و محسن پروازی یک عضویت مکاتبه‌ای در فدراسیون جهانی به دست آوردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *