رئیس کل دادگستری هرمزگان: تشکیل کارگروه‌های مصالحه در پرونده‌های قصاص مهم‌ترین اولویت شورا‌ی حل اختلاف استان است

9:56 - 19 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۷۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم فعال شدن کارگروه‌های مصالحه در پرونده‌های قصاص تأکید کرد.

- مجتبی قهرمانی در دیدار با رئیس و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مسئولین، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان هرمزگان طی سال ۱۴۰۰، تأکید کرد: ضرورت دارد آن دسته از شعب شورای حل اختلاف که از عملکرد بهتری در زمینه برقراری صلح و سازش برخوردار هستند، شناسایی، رتبه بندی و تشویق شوند.

وی همچنین مدیریت ارجاع، افزایش آمار صلح و سازش، ساماندهی به فرآیند داوری و فعال شدن کارگروه‌های مصالحه در پرونده‌های قصاص را به عنوان مهمترین اولویت‌های شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱ برشمرد و بر لزوم توجه به آن‌ها تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه بیان کرد: ارتقای شاخص‌ها در موضوع صلح و سازش به ویژه در پرونده‌های قصاص از اولویت‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی است که همواره مورد تأکید ریاست قوه قضاییه اسا و بر این اساس ضرورت دارد همکاران ما در شورا‌های حل اختلاف استان با برنامه ریزی دقیق و همت مضاعف از طریق فعال کردن کارگروه‌های تخصصی صلح و سازش در پرونده‌های قصاص، زمینه دستیابی به حد مطلوبی از ایجاد مصالحه را در این خصوص فراهم کنند.

قهرمانی با اشاره به لزوم اجرای دقیق قانون و سیاست‌ها در حوزه شورا‌های حل اختلاف نیز بیان کرد: باید به منظور بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود برای اصلاح ذات البین و رفع منازعات و مخاصمات در اقصی نقاط استان، ساماندهی در حوزه‌های داوری، میانجیگری، مصلحین و حکمین قرآنی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گفتنی است؛ در جریان این دیدار مظفر حمزه ئی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان نیز ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان، گزارشی از وضعیت عملکرد، برنامه‌ها و دستاورد‌های شورا‌های حل اختلاف استان ارائه کرد.

انتهای پیام /


برچسب ها: دادگستری قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *