رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آثار تغییر کاربری غیرمجاز ۱۴۸ هکتار از اراضی زراعی و باغات خراسان شمالی در سال گذشته رفع شد

9:36 - 19 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۷۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از رفع آثار تغییر کاربری غیرمجاز در ۱۴۸ هکتار از اراضی زراعی و باغات خراسان شمالی طی سال گذشته خبر داد.

- حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده از رفع آثار تغییر کاربری غیرمجاز در ۱۴۸ هکتار از اراضی زراعی و باغات خراسان شمالی طی سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی و اعاده وضع به حال قبل، از اعمال تبصره‌های یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات استان در یک هزار و ۱۶۲ مورد از مصادیق موضوع این ماده در استان، خبر داد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت المال و عوامل اجرایی ذی ربط از جمله جهاد کشاورزی و ضابطین در سال ۱۴۰۰ تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات در ۱۰۰۸ مورد و تبصره ۲ همان ماده نیز در ۱۵۴ مورد دیگر اعمال و اجرایی شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به اختیارات قانونی پیش بینی شده در ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات برای کلیه عوامل اجرایی ذی ربط، تصریح کرد: بر اساس این ماده قانونی مأموران جهاد کشاورزی مکلفند رأسا نسبت به توقف عملیات اجرایی در خصوص هرگونه تغییر کاربری غیرمجازی که بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱)‌ماده (۱)‌این قانون صورت پذیرد، اقدام و مراتب را به مراجع قضایی اعلام کنند.

وی با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری متقابل جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی ناظر به تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات بیان کرد: در راستای جلوگیری از تداوم عملیات تغییرکاربری غیرمجاز این تعامل و همکاری یک ضرورت به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده همچنین به اعمال مقررات ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات طی سال گذشته در خراسان شمالی اشاره کرد و از تشکیل پرونده و معرفی ۵۲۴ متخلف به مرجع قضایی خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش موارد شناسایی مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان طی سال گذشته گفت: موارد رفع آثار تغییر کاربری غیرمجاز در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *