سند تحول قضایی نقشه راه مسئولان قضایی استان قزوین است

14:49 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۷۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: سند تحول قضایی، نقشه راه مسئولان قضایی استان قزوین است و باید برای تحقق آن تمامی ظرفیت‌ها را به کار گرفته شود.
- آیین معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین روز پنجشنبه با حضور مسئولان قضایی استان و مدیران شهرستان قزوین در دادگستری کل استان قزوین برگزار گردید.

علی شعبانی در این مراسم گفت: رییس قوه قضاییه در جلسه اخیر بر اجرای این سند تاکید کرده است و باید مسئولان قضایی استان توجه لازم را در این زمینه داشته باشند تا منشای اثرگذاری و خدمتگزاری بیشتری به مردم باشند.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: سند تحول قضایی، نقشه راه مسوولان دادگستری استان است و باید برای تحقق آن تمامی ظرفیت‌ها را به کار گرفته شود.
 
وی همچنین گفت: محاکم و دادگاه‌های مرکز استان تابلو و ویترین هستند و باید تصمیمات آن‌ها راهکاری برای سایر محاکم باشد.

در ادامه این مراسم رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین گفت: پرونده‌های متعددی در دادگستری‌ها تشکیل می‌شود، اما برخی افراد به صورت برنامه ریزی شده ظلم می‌کنند که باید برخورد ما با آن‌ها قاطع، محکم و بازدارنده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر کریمی افزود: روسای قبلی دادگاه‌های انقلاب شهرستان قزوین با نگاه جهادی و انقلابی کار‌های بزرگ و ارزشمندی انجام داده اند بنابراین کار ما دشوار شده است.

وی با اشاره به اولویت‌های کاری خود، افزود: کاهش ورودی ها، کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس، اجرای احکام مدنی، استفاده از فضای مجازی جهت ارتباط همکاران در حد مقدور، آموزش بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو با استفاده از ظرفیت اتحادیه ها، توجه ویژه به پرونده‌های زندانی دار و تعیین زمان استاندارد در اعلام نظر کارشناسی از جمله این برنامه‌ها است.

در ادامه از علی مظفری سرپرست دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان تقدیر و اکبر کریمی به این سمت معارفه شد.
 
 
 
 

برچسب ها: قزوین معارفه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *