رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شاملی: برای کسب رنکینگ بالا، باید منابع زیادی فراهم شود/ امیدوارم برترین‌های اسکواش در فضایی منصفانه انتخاب شوند

14:32 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۷۰۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ملی‌پوش اسکواش گفت: در حال حاضر به رنکینگ کمتر از رتبه ۱۰۰ جهان دست پیدا کرده‌ام، ولی ادامه راه بسیار سخت‌تر است.

- علیرضا شاملی ملی‌پوش بزرگسال اسکواش در مصاحبه با سایت رسمی این فدراسیون، اظهار داشت: ضمن تبریک به مناسبت سال نو، جای خوشحالی برای بنده دارد که موفق شدم براى اولین بار در تاریخ اسکواش ایران به رنکینگ زیر ١٠٠ جهان برسم. امیدوارم با ثبت این جایگاه برای کشورمان، این خوشحالی و حس خوب و انرژی مثبت را بتوانم به همه مردم و عزیزان اسکواش به عنوان هدیه تقدیم کنم.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این نقطه تلاش و سختی‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌ است، عنوان کرد: سن ۲۲ سالگی بین ۱۰۰ نفر برتر جهان حضور پیدا کردم. قطعاً جایگاه‌های بالاتر از این نیز در خودم می‌بینم و برای کسب رنکینگ تک رقمی و رنکینگ ۱ جهان تلاش خواهم کرد. البته این موفقیت به تنهایی حاصل نشد بلکه برای اینکه به جایگاه برسم مربیان عزیزم، زحماتی بسیاری برای من کشیدند که جا دارد از زحمات یکایک آنان تشکر کنم.

شاملی اضافه کرد: مسعود ضیاءالدینى همیشه به من کمک کرده و زحمت‌هاى زیادى کشید. ساکب خان اولین مربى من که اسکواشم را مدیون وی هستم. مرتضى خان که نقش بسیار بزرگى در پیشرفتم داشتند. همچنین نکات بسیار زیادی را از امجد خان آموختم. دیگر مربیان ملی که متحمل زحمات فراوان شدند. به خصوص در این دو اعزام آخرم، مسعود سلیمانی ریاست فدراسیون خیلى پیگیر بودند. از تمامی حمایت‌های‌شان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی پیش از اعزام به ۲ مسابقه تعیین کننده آخر، سر راه داشتم که مهم‌ترین آن به دلیل تعطیلات نوروزی و افزایش دو برابری بهای بلیط هواپیمایی بود. بسیار فرصت خوبی بود که با کسب مقام در این رقابت‌ها، بتوانم در اول سال ۱۴۰۱ به رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان برسم که خوشبختانه این اتفاق صورت گرفت.

ملی‌پوش اسکواش با اشاره به اینکه برای کسب رنکینگ بالا، باید منابع زیادی فراهم شود و مجوزهای زیادی گرفته شود، تاکید کرد: با وجود کمبود منابع دولتی با توجه به آنکه در حال حاضر به رنکینگ کمتر از رتبه ۱۰۰ جهان دست پیدا کرده‌ام، ادامه راه بسیار سخت‌تر است. باید حضور مداوم و مستمر در مسابقات را داشته باشم. تا الان حامی مالی ثابتی نداشته‌ام تا در مسابقات شرکت کنم و با هزینه شخصی و بخشی نیز با حمایت فدراسیون بوده است.

شاملی در پایان خاطر نشان کرد: در مسابقات آتی انتخابی تیم ملی به جهت حضور موفق در رویداد‌های بین‌المللی امیدوارم در فضای دوستانه و منصفانه، برترین‌ها انتخاب شوند در نهایت بهترین نتیجه را بتوانیم کسب کنیم. رتبه‌های دو رقمی و تک رقمی تاثیر بسیاری در جداول مسابقات برای ورزشکاران دارد. نه تنها در مسابقات psa بلکه در مسابقات آسیایی نیز این رنکینگ‌ها باعث سید بندی و رتبه بهتر در جداول‌ها می‌شود و شانس را برای مقام آوری بالاتر خواهد برد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *