رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمایت مجلس از اقدامات به موقع سازمان بورس

11:46 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۶۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شفافیت منجر به اعتماد سهامداران خُرد به بازار سرمایه خواهد شد گفت: از اقدام مثبت سازمان بورس در شفافیت معاملات و حذف رانت اطلاعاتی حمایت می‌کنیم.
غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نمایش تمامی سفارشات خرید و فروش در بورس تصریح کرد: مجلس همواره از شفافیت در بازار سرمایه حمایت می‌کند چرا که شفافیت و آگاهی تمامی معامله گران در اطلاعات از ارکان اصلی این بازار مهم است.

وی افزود: انتظار داریم معاملات خرید و فروش همواره شفاف باشد چرا که بازار بورس بدون شفافیت معنا ندارد؛ با این اقدام اطلاعات معاملات علاوه بر کارگزاری‌ها در اختیار مردم عادی و فعالان بازار قرار می‌گیرد که علاوه بر رفع تبعیض منجر به تحقق عدالت و همچنین کارایی بازار سرمایه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اقدامات بورس پیرو دستورات موثر رئیس دستگاه قضا گفت: اقدام اخیر سازمان بورس در شفافیت اطلاعات سفارشات به سهامداران خُرد اطمینان می‌دهد که در حق آن‌ها نسبت به حقوقی‌ها اجحافی نشده و مشکلی برای سرمایه شان به وجود نمی‌آید و با دسترسی به اطلاعات، معاملات واضح و روشن و قابل تحلیل است.

وی ادامه داد: پیگیری‌های قوه قضائیه و تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام مثبت و مبارکی است و باعث از بین رفتن تبعیض و رانت اطلاعاتی بین مردم و حقوقی‌ها می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *