رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: خدمت در نظام ولایی یک فرصت است

10:15 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۶۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در آیین تکریم و معارفه روسا و داستان‌های سابق و جدید دادگستری تکاب تاکید کرد: خدمت در یک نظام ولایی یک فرصت است.
- ناصرعتباتی در آیین تکریم و معارفه روسا و داستان‌های سابق و جدید دادگستری تکاب ضمن تبریک فرا رسیدن بهار قرآن و تقارن آن با بهار طبیعت گفت: خدمت در یک نظام ولایی یک فرصت است که باید آن را مغتنم شمرد و قدردان آن بود و این قدردانی با خدمت و تلاش مضاعف امکان پذیر است.
 
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: تلاش در سنگر عدالت شرایط و ویژگی‌های خود را دارد چرا که مراجعین به دستگاه قضایی عمدتاً افراد ستم دیده هستند که به دادگستری به عنوان ملجاء و پناهگاه پناه آورده اند.

وی افزود: صبوری، شکیبایی، آرامش و رعایت کرامت و حرمت مراجعین یکی از اصول دستگاه قضایی می‌باشد که همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه تاکید کرد: اقدام به موقع در تشکیلات قضایی بسیار مهم است و باید فرصت شناس بود و نباید در تصمیم گیری تاخیری ایجاد کرد چرا که تاخیر در احقاق حق باعث ظلم می شود و باید تمام تلاشمان را بکار گیریم که مانع اطاله تحقیقات و رسیدگی‌ها شویم.

وی ادامه داد: افزودن قاضی و شعبه تنها بخشی از مشکلات دستگاه قضایی را در تسریع در رسیدگی‌ها مرتفع خواهد کرد ،باید به سمت اقدامات بنیادی حرکت کرد و از ظرفیت روحانیت، ریش سفیدان، بزرگان قبایل، شورا‌های حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش در امر صلح و سازش و نهادینه کردن این فرهنگ استفاده کرد.

عتباتی همچنین گفت: نباید از برنامه‌های پیشگیرانه و بلکه بالاتر از آن پیش‌بینانه غافل شد و باید با اقدامات مناسب موجب کاهش ورودی پرونده به محاکم شد تا دستگاه قضایی تمام توان خود را برای رسیدگی به پرونده‌های مهم بکار بندد و با افرادی که درصدد بر هم زدن امنیت روانی و ایجاد اخلال در جامعه هستند برخورد کند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرستان تکاب یک شهر دارای فرهنگ و تاریخی و غنی از معادن همچون طلا است ،گفت: همه مسئولین و نهاد‌ها باید دست به دست هم بدهند و با اتحاد و انسجام تلاش لازم  در جهت پیشرفت و ارتقاء منطقه بکار ببندند و به سمت جذب سرمایه چه در حوزه معادن و منابع و چه در حوزه نیروی انسانی حرکت کنند تا این شهر را به جایگاه تاریخی و فرهنگی خود برسانند، دستگاه قضایی نیز به نوبه خود با همه توان از اقداماتی که در راستای توسعه منطقه و استان باشد حمایت می‌کند البته در این خصوص باید تمامی موضوعات زیست محیطی رعایت شود.

عتباتی در پایان از رئیس دادگستری و دادستان جدید تکاب خواست در خدمت به مردم منطقه کوشا باشند و تمامی برنامه‌های تحولی ابلاغی از مرکز را به نحو مطلوب اجراء کنند.

در ابتدای این مراسم رحمان برخورداری رئیس دادگستری تکاب گزارشی از عملکرد این دادگستری  در زمان تصدی خود به عنوان رئیس دادگستری ارائه کرد.
 
گفتنی است،رحمان برخورداری رئیس سابق دادگستری تکاب بازنشسته شد و ابراهیم بابا مرادی دادستان سابق به عنوان رئیس دادگستری و مهدی تقی زاده به عنوان دادستان جدید تکاب معرفی شدند.

برچسب ها: اردبیل معارفه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *