کشف ۲۲۰ کیلوگرم زعفران تقلبی وارداتی در تهران؛ سه متهم دستگیر شدند

16:44 - 17 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۵۶۴
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از دستگیری افرادی خبر داد که قصد داشتند زعفران‌های تقلبی وارداتی را پس از جعل برند‌های معتبر و بسته بندی در بازار، عرضه کنند.
- به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر گفت: سال گذشته تعدادی گزارش مردمی به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه افرادی با تردد در واحدی به ظاهر مسکونی اقدام به جابه جایی گسترده بسته‌های مشکوک زعفران کرده و احتمال قاچاق یا تقلبی بودن کالا‌ها متصور است، رسید.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز که متوجه صحت خبر شده و مشخص شد تمام زعفران‌های وارداتی که توسط قاچاقچیان از کشور‌های حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده از نوع الیاف مصنوعی بوده و هیچ گونه مصرف خوراکی ندارد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: افراد تبهکار از عدم اطلاع عموم استفاده و اقدام به بسته بندی و توزیع گسترده در مغازه‌های سطح شهر تهران و چندین شهر دیگر کرده اند و از ساختمان مذکور نیز به عنوان انبار و بارانداز برای نگهداری و توزیع کالا استفاده می‌کنند.

وی افزود: در نتیجه با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی و رصد اطلاعاتی انجام شده هویت کامل متهمان شناسایی شد و پس از هماهنگی با مرجع قضائی و لزوم مداخله سریع‌تر پلیس به دلیل در خطر بودن جان شهروندان، در نهایت در یک عملیات غافلگیرانه سه نفر از اعضای باند دستگیر و در بازرسی از منزل و انباری متهمان واقع در طبقه زیرین ساختمان ۱۷ بسته زعفران تقلبی وارداتی از کشور امارات به وزن تقریبی ۱۵۵ کیلوگرم کشف و به همراه متهمان برای انجام تحقیقات به این پایگاه منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر اظهار کرد: متهمان در اظهاراتش گفت که شخصی به هویت «رضا» از بستگان دور آن‌ها و اهل شیراز مدتی است ساکن کشور امارات بوده و بار‌ها توسط وی و به صورت قاچاق وارد کشور شده و آن‌ها پس از بسته بندی در سطح شهر توزیع و به فروش می‌رسانند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *