رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر آموزش و پرورش: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مرکز فرماندهی برنامه‌ریزی درسی است

10:40 - 17 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۴۶۶
وزیرآموزش و پرورش، «سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی» را مرکز فرماندهی برنامه‌ریزی درسی دانست و گفت: برای تقویت برنامه‌های این سازمان باید زمینه مشارکت و تعامل سازمان با همه بخش‌های وزارت آموزش و پرورش و همه ارکان تعلیم و تربیت فراهم شود.
-یوسف نوری در دیدار با همکاران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن تبریک سال جدید و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با تاکید بر ماموریت‌های این سازمان در تحقق اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت، اظهارکرد: فعالیت‌های این سازمان در ابعاد مختلف از جمله «تولید محتوای برنامه درسی»، «ارائه معیار‌های طراحی محیط تربیتی»، «مواد و محصولات آموزشی» و ... نقش و اهمیت بسیار مهمی دارد.

نوری افزود: برنامه‌ریزی درسی شامل مبانی، اهداف، روش‌های اجرا، محتوای درسی و ارزشیابی امری بسیار سخت و زمان‌بر است و انتظارات جامعه از سازمان پژوهش بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: این سازمان به عنوان یک مرکز فرماندهی برنامه درسی حتی زمان و فضا را نیز باید برنامه‌ریزی کند و در این راستا لازم است زمینه مشارکت و تعامل سازمان پژوهش با همه بخش‌های وزارت آموزش و همه ارکان تعلیم و تربیت فراهم شود.

وزیرآموزش و پرورش در پایان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، در خصوص درج رمزینه پاسخ سریع در کتاب‌های درسی، گفت: علاوه براین، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باید برای تقویت و رونق‌بخشی جشنواره‌های فیلم رشد و تولید محتوای الکترونیک نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ادامه این نشست حجت السلام والمسلمین علی لطیفی، با اشاره به شعار سال جدید بر عزم این سازمان برای ایجاد امید، روشنگری، جهاد تبیین، تحول در برنامه درسی و روش‌های یادگیری و یاددهی تأکید کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *