سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه های ماه مبارک خود را بیان کرد

12:22 - 17 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۴۳۸
زمان و مکان این همایش به زودی اعلام می‌شود. کارگاه آموزشی صوت و لحن «هنر تلاوت» از دیگر برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان بر گزار می شود که روز‌های سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور قاری بین‌المللی قرآن کریم احمد ابوالقاسمی برگزار می‌شود.

- طبق اعلام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زمان و مکان این همایش به زودی اعلام می‌شود. کارگاه آموزشی صوت و لحن «هنر تلاوت» از دیگر برنامه‌های قرآنی این ماه است که روز‌های سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور قاری بین‌المللی قرآن کریم احمد ابوالقاسمی برگزار می‌شود. همچنین برنامه «کرسی تلاوت» از روز دهم ماه مبارک رمضان به مدت یک هفته در تعدادی از ایستگاه‌های متروی تهران برگزار خواهد شد. در ویژه‌برنامه «تربیت دینی» که با همکاری ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود، مربیان آموزش سازمان فرهنگی هنری در یک مسابقه کتابخوانی با موضوع تربیت دینی در خانواده شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه «تنفس صبح» گفت: در این برنامه ۲۲ کرسی تلاوت قرآن در طول ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف تهران برگزار می‌شود. همچنین همزمان با سالروز وفات حضرت «خدیجه (س)»، شب شعر «مادر امت» همراه با سخنرانی و مرثیه‌سرایی در مسجد حضرت خدیجه برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور بیان کرد: پادکست «آبی عمیق» با ادبیات ویژه‌ای و برای مخاطبان جوان خوانش جدیدی از دعا‌های ماه رمضان دارد. همچنین سازمان فرهنگی هنری در مناسبت‌های روز جهانی قدس و عید سعید فطر نیز برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت که شامل برپایی غرفه‌هایی در مسیر راهپیمایی روز قدس و مصلای تهران در نماز عید فطر است که برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری اجرا می‌شود.

در ادامه مراسم امیرحسین سمیعی در تشریح برنامه‌های معاونت هنری این سازمان برای ماه مبارک رمضان گفت: ورکشاپ خطی با عنوان «کاتبان وحی» بعد از شب‌های قدر آغاز می‌شود که در این ورکشاپ یک استاد خط به همراه شاگردان خود یک آیه از قران را تصویر می‌کنند که به مدت چند روز در باغ موزه هنر ایرانی نمایش داده می‌شود. همچنین سه مرکز منتخب سازمان فرهنگی هنری یعنی باغ موزه قصر، موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) و باغ موزه هنر ایرانی تا نیمه شب باز هستند و امکان بازدید دارند.

وی افزود: شب شعر بین‌المللی قدس با حضور شاعرانی از ۶ تا ۸ کشور با پرداختن به موضوع مقاومت برگزار می‌شود و اجرای گروه سرود بین‌المللی از قم که برای نخستین بار در فرهنگ‌سرای انقلاب انجام شد. فراخوان مسابقه داستان حضرت خدیجه در ایام وفات این بزرگوار منتشر می‌شود و همزمان با سالروز ازدواج حضرت خدیجه و رسول اکرم برگزار می‌شود. این مسابقه در قالب داستان کودک، داستان کوتاه، مینیمال و تصویرگری برگزار می‌شود.

سمیعی در خصوص فعالیت این سازمان در حوزه موسیقی گفت: یک قطعه موسیقی ارکسترال ایرانی با تمی از نیایش و مناجات در قالب نماهنگ هفته بعد منتشر می‌شود. همچنین برای روز قدس هم قطعه‌ای سه زبانه به همراه نماهنگ تولید و منتشر می‌شود.

در ادامه، منصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن گفت: مهم‌ترین مشکل فرایند‌های رفتاری و اجتماعی ریشه در آن دارد که نتوانسته‌ایم از فرهنگ قرآن استفاده کنیم، هدفمان معرفی درست و ناب قرآن است. اگر قرار باشد در استودیو این کار‌ها انجام شود و تمام برنامه‌ها یک طرفه باشد، تاثیر زیادی نخواهد داشت. به همین دلیل با کمک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تلاش کردیم تا برنامه‌ها را در ماه مبارک رمضان به میان مردم بیاوریم

مدیر رادیو قرآن تصریح کرد: مقدمه انس با قران قرائت قرآن است، لذا در همین راستا جشنواره ۱۰۰ را برگزار کردیم، علت این نام‌گذاری فرکانس رادیو قران است. در همین راستا هم‌افزایی با سازمان فرهنگی هنری شهرداری صورت دادیم. هیچ چیز بهتر از این نیست که دو نهاد سازمان فرهنگی شهرداری تهران و رادیو قرآن با هم همکاری کنند و به هم‌افزایی برسند. ما در همکاری با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره صد را در کنار جشنواره برآستان جانان قرار دادیم. تهران باید در مسائل فرهنگی الگو باشد. جشنواره صد برای نهضت ملی آسان خواندن قرآن تشکیل شده است.

قصری‌زاده بیان کرد: پخش ۳۰۰ دقیقه برنامه زنده در فعالیت‌های ماه رمضان با اجرای ۹ آیتم زنده صورت می‌گیرد. مهمان هنری، طعم عسل، اجرای برنامه تصویری از سرلشکر سلیمانی از جمله‌ی برنامه‌های صورت گرفته در این فعالیت‌هاست.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *