مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی: کارمزد وام ازدواج ۴ درصد است/ شرط کارت پایان خدمت برای دریافت وام ازدواج، دروغ سیزده بود

22:32 - 16 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۴۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی با بیان اینکه وام ازدواج سود ندارد و فقط کارمزد آن ۴ درصد است، گفت: دوره بازپرداخت وام ۱۰ ساله و اقساط ماهانه آن حدود یک میلیون تومان است.

_ محمد نادعلی مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در گفتگو با رسانه ملی در خصوص شرایط و جزئیات چگونگی بهره مندی متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، گفت: از دهم فروردین ماه بانک مرکزی بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به کلیه بانک‌های کشور ابلاغ کرد و یک مهلت یک هفته‌ای را هم برای بانک‌ها تعیین کرد تا این بخشنامه را به شعب خود ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: بنابراین هم اکنون کلیه شبکه بانکی اعم از دولتی و خصوصی آماده هستند تا متقاضیانی که برای دریافت وام ازدواج مراجعه می‌کنند را پذیرا و این وام را به آن‌ها عرضه کنند.

مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی درباره ضمانت‌های لازم برای دریافت این وام نیز بیان داشت: آنچه که در قانون بودجه صریحا ذکر شده این است که بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبار سنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

نادعلی در ادامه داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را دروغ سیزده خواند و گفت: مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج شامل اصل سند ازدواج و کارت ملی و شناسنامه زوجین به همراه کپی به علاوه مدارک ضامن مدنظر است.

وی اظهار داشت: دوره بازپرداخت این وام ده ساله است، سود ندارد و کارمزد آن هم ۴ درصد است که اقساط آن ماهانه حدود یک میلیون تومان می‌شود.

مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی با بیان اینکه سال گذشته ۹۲۴ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس روال گذشته همه متقاضیانی که به سامانه ثبت نام مراجعه و مدارک خود را تکمیل کنند با مراجعه به شعبه می‌توانند وام خود را دریافت نمایند لذا همه واجدین شرایط از این وام بهره‌مند خواهند شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *