صدرنشینی «موربیوس» در جدول فروش سینمای هالیوود

11:00 - 17 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۲۹۶
فیلم سینمایی «موربیوس» ساخته تازه کمپانی «مارول استودیو» توانست در هفته اول اکران خود در سینما‌های جهان با فروشی معادل ۳۹ میلیون دلار صدرنشین باکس آفیس هالیوود شود.

- فیلم سینمایی «موربیوس» ساخته تازه کمپانی «مارول استودیو» توانست در هفته اول اکران خود در سینما‌های جهان با فروشی معادل ۳۹ میلیون دلار صدرنشین باکس آفیس هالیوود شود.

فیلم داستان مردی به نام موربیوس را روایت می‌کند که در اداره‌ای مشغول به کار است و از بیماری خونی نادر رنج می‌برد. او تصمیم می‌گیرد که خود را درمان کند، اما طی عملی تبدیل به یک خون آشام می‌شود و داستان رو به تراژدی ترسناک می‌رود.

تولید این فیلم بر عهدهٔ کلمبیا پیکچرز با مشارکت مارول است. این فیلم که در آینده توسط سونی پیکچرز ریلیزینگ توزیع می‌شود، قرار است سومین فیلم در دنیای مرد عنکبوتی از سونی باشد.

کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ دنیل اسپینوزا از فیلم‌نامه‌ای نوشتهٔ مت سازما و بارک شارپلس است و در آن جرد لتو در نقش مایکل موربیوس، در کنار مت اسمیت، آدریا آرجونا، جرد هریس، ال مادریگال، تایریس گیبسون و مایکل کیتون ایفای نقش می‌کند. در این فیلم، موربیوس در پی تلاش برای درمان خود بر اثر یک بیماری خونی نادر تبدیل به یک خون‌آشام می‌شود.

فیلم «شهر گمشده» پارامونت با بازی «ساندرا بولاک» و «چنینگ تیتوم» در در دومین هفته از اکران خود در سینما‌های امریکا با افت فروش روبرو بود، این فیلم که در هفته اول اکران صدرنشین باکس آفیس بود در هفته دوم با فروشی معادل ۱۴.۷ میلیون دلار یک پله سقوط کرد و در رتبه دوم جدول ایستاد.  

«شهر گمشده» دومین فیلم پرفروش استودیوی پارامونت پس از «نسخه دوم مکان آرام» با ۴۷.۵ میلیون دلار در افتتاحیه، و سومین فیلم استودیو در سال ۲۰۲۲ پس از «احمق برای همیشه» و «جیغ» است که رتبه اول را کسب می‌کند.

در خلاصه داستان شهر گمشده آمده است: یک نویسنده رمان عاشقانه (بولاک) همراه مدل جلدش (تیتوم) وارد یک ماجرای آدم‌ربایی و ماجراجویی جنگلی دربارهٔ یک جنایت می‌شود.

این فیلم توسط ایرون نی و آدام نی کارگردانی شده‌است و فیلم‌نامه آن توسط ست گوردون نوشته شده‌است. ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم، پتی هریسون، اسکار نونز و دنیل ردکلیف به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «بتمن» تازه ترین ساخته کاراکتر محبوب شهر گاتهام با وجود گذشتن از هفته پنجم اکران همچنان فروش نسبتا خوبی دارد، این فیلم طی هفته گذشته یازده میلیون دلار فروش داشته و در رتبه سوم باکس آفیس هالیوود ایستاده است. 

این فیلم یک بازراه‌اندازی از فرنچایز فیلمی بتمن است. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ مت ریوز بوده که فیلم‌نامه‌اش را به همراه پیتر کریگ نوشته‌است. رابرت پتینسون نقش بروس وین / بتمن را ایفا می‌کند و زوئی کراویتز، پل دینو، جفری رایت، جان تورتورو، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس و کالین فارل از دیگر بازیگران فیلم هستند.

داستان فیلم در دومین سال مبارزه با جرم و جنایت جریان دارد و بتمن فساد در گاتهام سیتی را آشکار می‌کند. او در حال تعقیب قاتل زنجیره‌ای ریدلر (دینو) است که نخبگان گاتهام را مورد هدف قرار داده‌است.

همچنین فیلم‌های «آنچارتد» با ۳.۷ میلیون دلار، انیمیشن کره‌ای «جوجیتسو» با فروشی معادل ۲ میلیون دلار، فیلمی هندی «آر آر آر» با ۱.۶ میلیون دلار، مرد عنکبوتی با ۱.۴ میلیون دلار و فیلم سینمایی «سگ» با ۱.۳ میلیون دلار رتبه‌های بعدی جدول فروش را در اختیار دارند.  

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *