بازداشت بیش از ۹ هزار کودک فلسطینی از سال ۲۰۱۵

13:28 - 16 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۲۹۵
رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ بیش از ۹ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

- انجمن زندانیان فلسطین در گزارشی به مناسبت روز «کودکان فلسطین» که هر سال در ۵ آوریل برگزار می‌شود، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ بیش از ۹ هزار کودک را بازداشت کرده است.

به گزارش «فلسطین کرونیکل»، این گزارش می‎گوید که از زمان وقوع انتفاضه دوم در سپتامبر ۲۰۰۰، ۱۹ هزار کودک فلسطینی از جمله کودکان کمتر از ۱۰ سال بازداشت شده‎اند.

همچنین باشگاه اسرای فلسطین، اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ کودک فلسطینی زیر ۱۸ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند و بیش از ۲۳۰ نفر در بازداشت و تحت بازجویی‌های غیرانسانی قرار دارند.

گزارش‎ها نشان می‎دهند ۱۶۰ نوجوان فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی دوران محکومیت خود را می‌گذرانند.

به گفته این نهاد فلسطینی، شهادت‌های ارائه شده از سوی خردسالان نشان می‌دهند که بیشتر آن‌ها تحت نوعی شکنجه جسمی یا روحی توسط بازجویان صهیونیست قرار گرفته‎‏اند که از طیف وسیعی از مکانیسم‌ها و روش‌ها در نقض قوانین، موافقت نامه‌های بین المللی و کنوانسیون‌های مربوط به حقوق کودکان استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون امور بازداشت شدگان و اسرای فلسطینی، گفت که تعداد کودکان فلسطینی که از سال ۱۹۶۷ به دست نیرو‌های اشغالگر صهیونیست بازداشت شده‎اند از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

به گفته وی، در سال گذشته هزار و ۳۰۰ کودک فلسطینی بازداشت شده‎اند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش ۱۴۰ درصدی داشته است.

وی همچنین گفت که نیرو‌های اشغالگر قدس از آغاز سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۰۰ کودک را بازداشت کرده‎اند که ۱۶۰ نفر از آن‌ها هنوز در بازداشت هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *