سهرابیان: پاسخ نقد‌های نادرست را در بازی‌های آسیایی می‌دهیم/ قزاق‌ها بابت از دست دادن قهرمانی، اشک می‌ریختند

6:45 - 17 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۲۷۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: ۹ مدالی که در قهرمانی آسیا گرفتیم جزو ۱۲ ماده حاضر در بازی‌های آسیایی است و حتی از این ۹ مدال، رنگ ۶ مدال طلا بود.

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد درخشان تیم ملی قایقرانی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب ۲۵ مدال رنگارنگ اظهار داشت: هدف ما از حضور در قهرمانی آسیا کسب آمادگی لازم برای حضوری شایسته در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ بود. باتوجه به درخواست پاروزنان و تاکید سرمربی برزیلی تیم آب‌های آرام برای شرکت در قهرمانی آسیا با تیمی کامل راهی تایلند شدیم و خوشبختانه در پایان این رقابت‌ها ۲۵ مدال رنگارنگ در ماده‌های مختلف کسب شد که نکته حایز اهمیت رکورد‌هایی بود که نشان از پیشرفت قایقرانی ایران و کاهش اختلاف با رکورد‌های جهانی دارد.

وی با انتقاد از برخی نظرات غیرکارشناسی در خصوص غیبت تیم‌های شرق آسیا در قهرمانی آسیا، گفت: هرچند کشور‌هایی مانند چین، ژاپن و کره‌جنوبی در این دوره حضور نداشتند، اما باید خطاب برخی دوستان که مطالبی خلاف واقع را به گوش علاقمندان به ورزش می‌رسانند، بگویم که حتی در مسابقات آب‌های آرام بازی‌های آسیایی فقط چین می‌تواند برای ایران مشکل‌ساز باشد که بنابه سیاست فدراسیون خود در قهرمانی آسیا شرکت نکردند. اگر به نتایج دوره گذشته قهرمانی آسیا هم نگاه کنید خواهید دید که ایران در بیشتر ماده‌ها پس از کشور‌هایی همچون قزاقستان و ازبکستان ایستاده است؛ پس نباید با چنین نقد‌های نادرستی تلاش و موفقیت اخیر قایقرانی را زیر سوال برد.

رییس فدراسیون قایقرانی تصریح کرد: قایقرانی ایران با وجود نبود چین، عملکرد بدی نداشت و ۲۵ مدال در رقابت سخت و نفس‌گیر با رقبای ازبک، قزاق و قرقیزستانی کسب شد که از ارزش بالایی برخوردار است. برای نمونه در کانوی ۲ نفره ۱۰۰۰ متر ازبک‌ها موفق به قهرمانی در دوره گذشته شده بودند، اما در این دوره شاهو ناصری و عادل مجللی توانستند به مدال طلا برسند و کاش می‌دید که رقبای قزاق چگونه بابت از دست دادن قهرمانی، اشک می‌ریختند. در کایاک ۲ نفره ۲۰۰ متر و با وجود حضور ازبکستان، قزاقستان و تایلند قهرمان شدیم و از ۳۲ ثانیه به ۳۰ ثانیه رسیدیم که با رکورد جهانی تنها چند هزام ثانیه فاصله داریم.

وی با اشاره به کاهش فاصله با رکوردهای جهانی، اظهار کرد: حتی عنوان شده بود که مدال‌های کسب شده توسط پاروزنان ایرانی در ماده‌هایی بوده که در بازی‌های آسیایی نیستند، اما باید یادآور شوم، ۹ مدالی که در قهرمانی آسیا گرفتیم جزو ۱۲ ماده حاضر در بازی‌های آسیایی است و حتی از این ۹ مدال، رنگ ۶ مدال طلا بود. ما زیاد صحبت نمی‌کنیم و دوست داریم با نتایج جواب منتقدان را بدهیم. جواب خیلی از نقد‌های نابجا را پس از بازی‌های آسیایی خواهم داد و فعلا دوست دارم قایقرانی بدون حواشی و در آرامش به کار خود ادامه دهد. با وجود کسب ۲۵ مدال جملاتی عجیب به گوشم رسید که نشان از ضعف اطلاعات این افراد دارد، اما باید تاکید کنم که قایقرانی باعث افتخار ایران خواهد شد.

سهرابیان در پایان در مورد شرایط حضور قایقرانی در بازی‌های آسیایی گفت: در نظر داریم باتوجه به نتایج اخیر قایقرانی در المپیک و رقابت‌های اخیر و با آینده‌نگری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بتوانیم با تیمی کامل در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم. در بخش بانوان هم صحبت‌هایی انجام داده‌ایم تا در کایاک، کانو و روئینگ دخترانی که شانس مدال دارند، اعزام شوند. در کانوی کانادیی دختران کمی ضعف بدنی و نه فنی دیده شد، اما در نظر داریم در بخش اسلالوم هم یک آقا و یک خانم به هانگژو اعزام شود. اگر بدانیم قایقرانی توانایی کسب مدال و رقابت با حریفان را نداشته باشد، خودمان اجازه اعزامش به بازی‌هایی آسیایی را نخواهیم داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *