رئیس کل دادگستری مرکزی برای سرکشی از محیط‌های آموزشی دستورات لازم را صادر کرد

12:07 - 16 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۲۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دادستان‌های حوزه‌های قضایی شبکه‌های بهداشت را مکلف کنند تا از محیط‌های آموزشی در شهرستان‌ها سرکشی داشته باشند و از حیث بهداشت محیط تذکرات لازم را در جهت رعایت موارد بهداشتی ابلاغ کنند.
- حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در نخستین جلسه ویدئو کنفرانسی با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان که با حضور اعضای شورای برنامه‌ریزی دادگستری استان مرکزی برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با اشاره به بیانات مهم رئیس قوه قضاییه در اولین جلسه شورای عالی قضایی، اظهار کرد: مهمترین بخش سخنان رئیس قوه قضاییه که بسیار بر آن تأکید کرده اند اجرای درست و مستمر سند تحول قضایی توسط روسا و دادستان‌ها و مجموعه تحت زعامت آنان بود و به همین منظور طی مکاتبه‌ای که با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی انجام شد، تأکید شد موارد ۱۶ گانه که اهم نکات مورد نظر رئیس  قوه قضاییه را در برمی‌گیرد باید در اولویت کار دادگستری‌ها قرار گیرد و تمام نواقص و کمبود‌ها توسط روسا و دادستان‌ها در حوزه‌ها بررسی و نقطه نظرات به مرکز استان منعکس شود تا با برنامه ریزی صحیح و مناسب در جهت رفع مشکلات گام برداریم.
 
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: پس از اتمام تعطیلات نوروز انتظار از مجموعه مدیران، قضات و کارکنان این است که ان شاء الله با یک روحیه با نشاط و انرژی مضاعف بدست آمده از عید نوروز و صله ارحام در نیمه دوم فروردین ماه رسیدگی به پرونده‌ها را به سرعت دنبال کنند و کار‌های معوقه را به سرانجام برسانند تا شاهد اطاله در دادرسی‌ها و اجرای احکام نباشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد: یکی از توصیه‌های مهم رئیس قوه قضاییه تکریم مردم و دیدار با آنان به جهت بررسی و حل مشکلات آنان بود که همواره باید مدنظر روسا و دادستان‌ها باشد چرا که اثرات سودمند آن را مردم به خوبی احساس می‌کنند.
 
وی ادامه داد: مقرر شد بنا بر تأکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌ها در اجرا‌های احکام، در خصوص پرونده‌های مهم و مسن اجرا‌های احکام کیفری و مدنی ظرف ۴۵ روز اقدامات جدی صورت گیرد تا دیگر پرونده اجرا نشده‌ای در شعب اجرا نداشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: نخبه گزینی و معرفی قضات و کارکنان شایسته که اقدامات قابل ملاحظه و فوق العاده‌ای صورت داده اند بر مبنای شاخص‌های قابل ارزیابی و استاندارد مدنظرتان باشد تا نسبت به ارتقاء و توجه به همکارانی که شایستگی دارند، اقدام شود.
 
وی افزود: در سال جاری مطابق سخنان رئیس قوه قضاییه که اجرای برنامه‌های اولویت دار در دستگاه قضایی را اهم دانسته اند، ملاک ارزیابی اقدامات و فعالیت روسا و دادستان‌ها و مدیران، برنامه محور بودن آنان و اجرای برنامه هاست.
 
رئیس کل دادگستری استان مرکزی، تأکید کرد: یکی از نکات دیگر ارتباط مستمر و مفید روسا و دادستان‌ها با مجامع اطلاعاتی هر حوزه قضایی است، زیرا برای اشراف مدیران بر مسائل و موضوعات مختلف هر حوزه و تصمیم گیری‌های کاربردی و متقن مورد نیاز است.
 
وی با اشاره به حضوری شدن کلاس‌های آموزشی و بازشدن مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دادستان‌های حوزه‌های قضایی شبکه‌های بهداشت را مکلف کنند تا از محیط‌های آموزشی در شهرستان‌ها سرکشی داشته باشند و از حیث بهداشت محیط تذکرات لازم را در جهت رعایت موارد بهداشتی ابلاغ کنند.
 
وی در آخر با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بر ضرورت تقویت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با حضور حداکثری همکاران قضایی و اداری برای بهره گیری از فضیلت‌های این ماه مبارک تأکید کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *