اسکوچیچ: فشار کمرشکنی را در این مدت تحمل کردم/ از حضور دایی در قرعه‌کشی جام جهانی احساس غرور کردم

0:10 - 16 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۱۶۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: از حضور یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران در قرعه‌کشی جام جهانی احساس غرور و افتخار می‌کردم.

- دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال باحضور در برنامه فوتبال برتر اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*زمانی که صحبت از جام جهانی می‌شود تمام تیم‌های که صعود کرده‌اند کیفیت بالایی دارند و از هیچ تیمی نمی‌توان غافل شد. جای شکی نیست که انگلیس تیمی بسیار قوی است و باید مقابل آنها صف آرایی کنیم. قرعه ما می‌توانست بهتر یا حتی بدتر باشد. برای تمام تیم‌های حاضر در این تورنمنت احترام قائلم.

*هدف‌گذاری ما در مرحله اول پشت سر گذاشتن مقدماتی بحرین بود و سپس صعود از گروهمان به جام جهانی بود و حالا هدف‌گذاری ما این است که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران بتوانیم از مرحله گروهی صعود کنیم. هر انتظاری که مردم دارند من هم از خودم دارم‌، اما نیازمند حمایت و تدارکات مناسب هستیم. خوشبختانه تیم ما ثبات خوبی در این مدت داشته و توانایی های خود را نشان داده است.

*وقتی از ترجیح برای قرعه می پرسید از توان من خارج است، شاید بهتر بود در بین تیم‌های سید یک با پرتغال همگروه می‌شدیم. انگلیس تیمی بسیار قوی است. حضور ما در جام جهانی ثابت می‌کند که این استحقاق را داشتیم. وقتی برای حریفان احترام قائل هستیم برای خودمان هم باید احترام قائل شویم‌. حرف زدن از انگلیس چیز جدیدی نیست، با احترام به تیم مقابل باید برای خودمان هم احترام قائل شویم‌.

*تیم‌های سید ۲؟ تمام تیم‌های حاضر در جام‌جهانی قدرتمند هستند. از حساسیت بازی با آمریکا آگاه هستم. می‌دانم که چه مناسبلتی بین دو کشور وجود دارد، اما تمرکز ما در زمین مسابقه و روی بازی است. از بازیکنانم هم می‌خواهم از موضوع را رعایت کنند.

*تیم‌های سید ۳؟ فکرم را درگیر این ماجرا نمی‌کنم و صبر می‌کنیم تا ببینیم کدام تیم بالا می‌آید.

*حضور در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی و حضور علی دایی؟ دقیقاً من هم حس شما را داشتیم و از حضور دایی احساس افتخار می‌کردم‌. بااینکه من ایرانی نیستم، اما از حضور یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران احساس غرور و افتخار می‌کردم.

*کمپ تیم ملی را انتخاب کردیم و سعی می‌کنیم در این مدت تیم را در حالت ایزوله نگه داریم تا تمرکزشان روی مسابقات باشد. خوشبختانه فاصله ها در قطر خیلی کوتاه است و زمان زیادی در این مسیر تلف نمی‌شود. احساس می‌کنم این جام‌جهانی یکی از بهترین جام‌های جهانی باشد که برگزار شده است. خوشبختانه قطر فاصله کمی با ایران دارد و توقع می‌رود تماشاگران زیادی از ایران به عنوان برگ برنده ما در ورزشگاه حاضر شوند. این اتفاق می‌تواند نکته مثبتی برای ما باشد. 

*فرایند آماده‌سازی تیم ملی و هماهنگی برای بازی‌های تدارکاتی؟ منتظر بودیم قرعه کشی انجام شود و رقبا را بشناسیم و بر اساس سبک آنها حریفان را انتخاب کنیم. در‌ روزهای آینده جلساتی را با فدراسیون برای همین موضوع خواهیم داشت. انتظار دارم تیم‌های قدرتمندی را برای بازی‌های تدارکاتی انتخاب کنیم و دوست نداریم تیم‌هایی را انتخاب کنیم که پاسخ ابهامات من را درباره ترکیب و بازیکنان ندهد.

*آیا این موضوع را در توان فدراسیون می‌بینید؟! کار را شروع کرده‌ایم و پیشنهاداتی را از تیم‌های مختلف داشته‌ایم. باید تلاش کنیم بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم. همه کار انجام می‌دهیم تا این تدارکات به بهترین شکل انجام شود و امیدوارم تا چند روز آینده خبرهای خوبی به مردم برسد. در دور اول مقدماتی هم گفتم هر کاری از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد که دادیم.

*مهمترین موضوعی که باید حل شود اتمام قراداد همکارانم در تیم ملی است که باید بزودی حل شود که البته قول مساعد داده‌اند.

*بزرگترین چالش در گروه B؟ هر بازی برای ما چالش است و بازی ساده‌ای نخواهیم داشت، اما ایمانم به تیمم قوی است و می‌دانم باکیفیت هستیم و می‌توانیم نماینده شایسته ای برای مردم ایران باشیم.

*صبحت از بازی با کره‌جنوبی که می‌شود باید بگویم ۵ بازیکن اصلی ما غایب بودند و خلیل زاده و امیری شرایط طبیعی و عادی نداشتند. بیشتر بازیکنان ۲۴ ساعت قبل از مسابقه به ما اضافه شدند و تنها یک جلسه تمرین رسمی یک ساعته با هم داشتیم. متأسفانه بازیکنان از کشورهای مختلف بودند کار برای تطبیق بیولوژیکی را سخت می‌کرد.

*تنها از دیدار با کره به عنوان بازی بزرگ یاد می‌شود در حالی که بازی‌های قبل ما هم بزرگ بودند چرا دیگر از تیم‌هایی که بعنوان گربه سیاه از آنها یاد می‌شد خبری نبود؟ اگر فرض کنیم اسپانیا هم ۵ بازیکن اصلی‌اش را ندارد کارش سخت خواهد شد.

*گلی که از کره خوردیم روی‌ یک اتفاق بود و به غیر از گل دوم تنها یک موقعیت دیگر داشتند که آنهم به خاطر یارگیری اشتباه بازیکنان ما بود. همه دیدند که کره‌ای‌ها چه شادمانی کردند. دلم نمی‌خواهد از بازیکنی اسم بیاروم و نظرم را درباره تک به تک بازیکنان بگویم. قطعاً من هم از اتفاقاتی که افتاده راضی نیستم. تلاش ما این بوده تا تیم خوبی بسازیم و حالا هم همین است. دنبال راه‌کارهای جدیدی در دیدار مقابل کره بودیم. ما هم جایزالخطا هستیم مانند بازیکنان.

*کره نیمه اول حتی یک شوت هم در چارچوب ما نداشت و روی‌ یک اشتباه بچه‌گانه گل‌ خوردیم. قبل از جام جهانی روسیه تیم ملی ایران ۷ اردوی آماده‌سازی و ۱۳ بازی دوستانه داشت، اما دست ما بسته بود. بازیکنان را تنها ۲۴ ساعت قبل مسابقات داشتیم وقتی‌ هم بازیکنان می‌آیند نمی‌دانیم در‌ چه شرایطی از آمادگی هستند. 

*چیزی که من می‌خواهم بهترین بازی‌های دوستانه است همانطور که برای مربیان قبلی فراهم شد. اما به این توجه نمی‌شود که در چه شرایطی به مصاف کره رفتیم. خیلی وقت‌ها مشکلاتی که ما در‌ اردوها داریم به بیرون درز پیدا نمی‌کند چون مشکلات را بیشتر می‌کند تصور‌ من این است با صبحت نکردن از مشکلات آرامش تیم را حفظ کنم نه اینکه مشکلی نباشد.

*در هر اردو نهایت یک یا ۲ تمرین با تمام تیم برگزار می‌کردیم. اصلا دوست ندارم اینطور تصور شود که کار ما ساده بوده یا صعودمان آسان بوده‌است در حالی که بازیکنان و مربیان طوری شرایط را مدیریت کردند که این صعود ساده به‌نظر بیاید.

*کادرفنی من ماههاست دریافتی نداشته و مدتهاست بدون قرارداد کار می‌کنند. دلم نمی‌خواسته جنجال و هیاهو به راه بیندازم، اما مشکلاتی درون تیم وجود داشته که سعی کردم خودمان حل و مدیریت کنیم. با احترام به تمام نفراتی که قبلاً به جام رفته‌اند باید بگویم ما این استحقاق را داشتیم و در شرایط بسیار سختی بدون اردوهای آماده‌سازی به‌دست آمد.

*خوشحالم و افتخار می‌کنم که توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم. فشار کمرشکنی را در این مدت تحمل کردم که البته شغل من همین است، اما ثابت کرده‌ام که این استحقاق را داشته‌ام و می‌دانید که ما کروات‌ها چه احساسی نسبت به ایران داریم.

*می‌خواستم شرایط تیم در حالت عادی باشد کسانی که درون تیم بودند می‌دانند چه روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و درگیر چه جنگ‌های درونی بودیم.

*شرایط خودتان را به عنوان سرمربی تیم ملی چگونه می‌بینید؟ من کسی هستم که هیچ وقت از خودم راضی نمی‌شوم و همیشه خودم را تحت فشار می‌گذارم که بهتر شوم. هرکاری که از دستم برمی آید انجام می‌دهم تا بهترین نفرات را انتخاب کنیم. برخی بازیکنان نقش کلیدی در تیم دارند و نمی‌توان تصور‌ غیبت آنها را در جام جهانی کرد. این بازیکنان بودند که بار تیم را در راه صعود به جام جهانی کشیدند. شناخت کافی از فوتبال ایران و تیمم دارم.

*فکر می‌کنید چند امتیاز از این گروه می‌گیرد؟ امیدوارم از گروهمان صعود کنیم امتیاز چنداان مهم نیست.

*از هر کسی که پشت تیم است تشکر می‌کنم که این نتایج فوق‌العاده‌ را رقم زدند انتظارم این است هدف‌گذاری جدیدی انجام دهیم و بازی‌های خوبی انجام دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *