شمسایی: هراسی از تغییر نسل در فوتسال نداریم/ تا لحظه‌ای که هستم با تمام توان کار می‌کنم

16:57 - 15 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۱۳۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: تبعات تغییر نسل را دیده‌ایم، اما‌ هراسی نداریم.

- وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست خبری پاسخگوی اهالی رسانه بود. وی در این نشست اظهار داشت: در کنار هم می‌توانیم به اهداف بلند مدت خود دست یابیم. به خاطر کرونا و برگزار نشدن جام ملت‌های آسیا عقبگرد داشتیم اما این اتفاق در قاره اروپا رخ نداد. در مرحله مقدماتی، دو روز دیگر عازم قرقیزستان می‌شویم و امیدوارم همین مسیر را در مرحله اصلی طی کنیم.

وی ادامه داد: طبق صحبت‌هایی که با فدراسیون داشتیم قرار شد تغییراتی در تیم ملی داشته باشیم. من در دو تغییر نسل حضور داشتم و می‌دانم مربی شرایط سختی دارد. بازیکنان فعلی هم باید بدانند جای چه افرادی آمده‌اند و باید خودشان را ثابت کنند. یک گروه خوب در کنار هم هستیم که در سطح بالایی تمرین می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد:‌ مصطفی نظری تجربه بالایی در تیم ملی دارد و سعی کردیم با مدیریت کریمیان کار را با آرامش جلو ببریم. وقتی من این پست را در زمان عزیزی خادم گرفتم، پاداش‌های عقب افتاده را پرداخت کرده و وقت زیادی گذاشتند. از همه گذشتگان تشکر می‌کنم. از هیات رییسه و ماجدی هم تشکر می‌کنم. بازی کردن با مربیگری متفاوت است. در ۳ باشگاه مربیگری کردم و دریایی از فاصله بین مربیگری و بازیکنی وجود دارد.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: اگر می‌خواهیم دوباره به سطح اول فوتبال دنیا برگردیم باید هزینه کنیم و برنامه داشته باشیم. به شرط انجام شدن برخی کارها، با تیم های بزرگ ارتباط می‌گیریم اما اگر با تیم های بزرگ مذاکره کرده ولی به خاطر بلیت پرواز نتوانیم به آن کشور برویم درجا زده ایم. باوجود تمام اتفاقات از ۴ فروردین تمرینات را شروع کردیم اما تیمی مثل افغانستان دو ماه در اردو است.

شمسایی تصریح کرد: اگر قرار باشد زمینه بازی با یک تیم بزرگ دنیا را فراهم کنیم اما به خاطر مشکل بلیت نتوانیم برویم اعتبار ما زیر سوال می‌رود. از ۴ فروردین تمرینات را آغاز کردیم تیمی مانند افغانستان که درگیر جنگ است ۲ ماه است که در اردو هستند. ما امکانات و مسابقات و تدارکات می‌خواهیم و توقع داریم این اتفاق رقم بخورد.

وی‌ درباره قرعه‌کشی جام جهانی و گروه ایران گفت: حضور دایی در این مراسم باعث افتخار است بارها گفته‌ام تا زمانی که خارج از ایران نرویم اعتبار مفاخر خود را درک نمی‌کنیم. در جام جهانی فرقی نمیکند اما دوباره به بازی ایران و آمریکا رسیدیم به مباحث سیاسی ورود نمی‌کنیم اما بازی با انگلیس و آمریکا لذبتخش است امیدوارم تیم سوم ولز نباشد. دوره قبل هم می‌توانستیم با کی‌روش صعود کنیم به شرایط اینکه با تدارک مناسب گام به این میدان بگذاریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: وقتی میخواستیم این مسئولیت را قبول کنیم می‌دانستیم چالش سختی خواهیم داشت. بازیکنان بزرگی داشتیم که انتخاب جانشین برای آنها سخت خواهد بود. می‌دانستیم این کار چه تبعاتی خواهد داشت. تبعات تغییر نسل را دیده‌ایم اما‌ هراسی نداریم.

وی افزود: روز اول که قراردادم را امضا کردم وقت و تاریخ برای خودم نگذاشتم و تا لحظه‌ای که هستم با تمام توان کار خواهم کرد. جوانان و باتجربه ها برای من فرقی ندارند.

شمسایی در درباره کیفیت لیگ فوتسال، عنوان کرد: ثبات تیم ملی در گرو باشگاه‌هاست، لیگ برای ما اهمیت زیادی دارد سال‌های گذشته هم رقابت جذاب و نزدیک بود که نشان از پویایی لیگ ما دارد. ۳۲ نفر را از تمام باشگاه‌ها به غیر از یک باشگاه دعوت کردیم. باید وقت بیشتری بگذاریم و بهترین‌ها را انتخاب کنیم. اگر می‌خواستیم همین نسلی که در جام جهانی بودند ببرم چشم بسته قهرمان آسیا می‌شدیم اما دیدگاه ما جام جهانی است.

شمسایی درخصوص کنار گذاشتن احمد اسماعیل‌پور؟ عنوان کرد: به واسطه زحمات زیادی که اسماعیل‌پور برای فوتسال کشیده باید تشکر کرد، اما نظم و انضباط حاکم باید رعایت شود. شخص برای ما مهم نیست تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم. اصول قاعده ماست و باید رعایت شود.

شمسایی درخصوص استفاده از مربی خارجی، گفت: هنوز هم پیگیر هستیم تلاش می‌کنیم بعد از این ۳ دیدار یک نفر را کنار خودمان داشته باشیم. ما خاک این رشته را خوردیم و تلاش می‌کنیم بالا برود. صحبتی از حضور کاکائو در تیم ملی نبود نمی‌دانم از کجا مطرح شد، اما چند گزینه داریم که متاسفانه باتوجه به تغییر و تحولات در فدراسیون ممکن نشد، اما پیگیر هستیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: تلاش ما بر این است که این نسل در آینده می‌توانند بهترین‌های دنیا شوند. قرار بود با اسپانیا بازی کنیم که نشد و اعتبار ما خراب شد با برزیل هم همینطور. اگر ایتالیا را هم نمی‌رفتیم بدتر می‌شد.

وی ادامه داد: تلفنی با سرمربی پرتغال و آرژانتین برای بازی تدارکاتی هماهنگ می‌کنیم که بعد به فدراسیون ارجاع داده می‌شود. اگر فدراسیون همکاری نکند ما لطمه می‌خوریم. درست است درگیر جام‌جهانی هستیم، اما نیازمند حمایت هستیم. فوتسال را مانند فرزند سرراهی نبینیم. این رشته سوم دنیا شده و می‌تواند فینال جام جهانی را هم ببیند. پای این جوانان ایستاده‌ایم و پای عملی کردن اهداف خود هستیم.

شمسایی ادامه داد: تیم ملی متعلق به بهترین‌ها و آماده‌ترینهاست. ستاره‌های فوتسال روی سر ما جا دارند. چندین بازیکن متولد ۷۹ هستند. میانگین سنی تیم ملی ۶ سال و ۲ ماه تغییر داشته است. کاری به شرایط سنی نداریم و تیم ملی جای آماده‌ترین هاست. دنبال این هستیم اتفاقی که در جام جهانی ۲۰۱۶ رخ داد تکرار شود. به جوانان و باتجربه ها احتیاج داریم. هر کسی بهتر عمل کرد در تیم ملی جا خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: نگرانی بابت از دست رفتن اعتباراتان به‌خاطر تغییر نسل ندارید؟ وقتی می‌خواستم وارد عرصه مربیگری تیم ملی شوم با بزرگان این رشته مشورت کردم. خیلی‌ها برای من مثال علی دایی را زدند که اتفاقات تلخی برایش رقم خورد. پای این موضوع ایستاده‌ام. امروز که ۳۲ نفر به اردو آمده‌اند پبراهنها را به بازیکنان‌ بدهند ببرند. این خیلی ساده است. حتی اگر شده از جیبم هزینه کنم باید شأن بازیکن تیم ملی حفظ شود. ترسی از سوختن ندارم.

وی‌خاطر نشان کرد: اگر ببینم روزی به شخصیت مجموعه من ضربه می‌خورد اولین نفر هستم که می‌روم. در تمام جلساتی که داشتیم این مورد را مطرح کرده‌ام. همه می‌دانیم اولویت فدراسیون، فوتبال است. اگر به فوتبال ۱۰ می‌رسند که وظیفه است، به ما هم باید ۳ برسند. اگر پاداش ۱۰ هزار دلاری به فوتبال می‌دهند که نوش‌ جانشان به ما هم باید ۲، ۳ هزار دلار بدهند.

سرمربی تیم ملی درباره نقشه راه و هدفگذاری این رشته اظهار داشت: نقشه راه ما این است که لیگ زودتر شروع شود تا از نظر ذهنی آزاد شوند ما هم بازی‌های تدارکاتی را هماهنگ کنیم. آنهایی که دلسوز‌ فوتسال هستند همواره کمک حال بوده‌اند.

وی‌خاطر نشان کرد: در رده ملی مدیون حسین شمس بودم. اگر شناسنامه فوتسال را ورق بزنیم برگی از آن متعلق به حسین شمس است. وظیفه من این است این خانواده به هم نزدیک شوند، افراد زیادی در فوتسال بزرگی کرده‌اند به همه بازیکنان می‌گویم احترام پیشکسوت واجب است. دوست دارم به غیر از احترام موضوع دیگری در میان نباشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *