رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دست‌یابی به مولفه‌های توسعه همه جانبه از طریق آموزش و پرورش میسر است

12:39 - 15 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۰۷۳
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دست یابی به مولفه‌های توسعه همه جانبه از طریق آموزش و پرورش میسر است.
-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید صولت مرتضوی در نشست مشترک مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد داریم که آموزش و پرورش اصل است و اگر آموزش و پرورش را ساختیم می‌توانیم به تمام مولفه‌های همه جانبه توسعه دست یابیم.

وی زیرساخت‌ها و بستر مناسب تعلیم و تربیت را نیز یکی از مولفه‌های اصلی تحقق اهداف تعلیم و تربیت برشمرد و بیان کرد: به فضل الهی در حوزه آموزش و پرورش در سال‌های پس از انقلاب خدمات فراوانی صورت گرفته و از جمله آن ارتقای ضریب نفوذ آموزش و پرورش در لایه‌های مختلف جمعیتی و افزایش سرانه‌های آموزشی است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری، آموزش و پرورش را مرکز اصلی تحقق شعار سال و رسیدن به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» دانست و با اشاره به تاثیر محیط و طراحی فضا بر یادگیری افزود: از ظرفیت بسیار خوب هنرستان‌ها، هنرآموزان و مهندسان نیز بر اساس تجربه زیسته می‌توان استفاده کرد.

مرتضوی گفت: به برکت وجود خیرین و تفکر دینی، احسان و نیکوکاری در آموزش و پرورش با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به اوج خود رسیده است، که این ظرفیت را نباید دست کم گرفت، بلکه باید آن را قدر بدانیم و توسعه دهیم.

وی ضمن قدردانی از جامعه خیرین مدرسه‌ساز به اجرای پروژه‌های با کیفیت، توسط خیرین اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید به مدد خیرین پیش بروند و بحمدالله با این تلاش و انگیزه، آینده آموزش و پرورش را مطلوب می‌بینم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: موضوعات حوزه آموزش و پرورش، یکی از مباحث مهم در سفر‌های استانی دولت سیزدهم دانست و بر مولدسازی دارایی‌ها و استفاده از ظرفیت سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها در مدرسه‌سازی تاکید کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *