ماسک برای دانش‌آموزان ضروری است؛ الزامی به تزریق واکسن وجود ندارد

9:25 - 15 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۰۱۹
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: واکسن از الزامات حضور دانش آموزان در مدارس نیست.
-مهدی کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا یک ماه به سال تحصیلی اضافه خواهدشد یاخیر گفت: به استناد قانون مجلس پایان زمان آموزش برای دانش آموزان آخر اردیبهشت هر سال می‌باشد، اما به منظور غنا بخشی وجبران آموزش پیشنهادشد تادرصورت تصویب یک ماه به زمان آموزش اضافه شود که اگر در شورای عالی آموزش وپرورش و ستاد ملی کرونا مصوب شود لازم الاجرا خواهد بود و بخشنامه اخیر باز گشایی مدارس هیچ ارتباطی با این مصوبه ندارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در مورد نگرانی خانواده ها و اینکه بخش عمده‌ای از دانش آموزان در مدارس دولتی هستند وشرایط خوبی از لحاظ تهویه و... ندارند و اینکه آیا ضرورتی برای باز گشایی وجود داشت گفت: موضوع سلامت دانش آموزان در اهمیت بحث است ودر اختیار ستاد کرونا ست. وی برای حل این مشکل به سه اصل مهم بهداشت فردی (ماسک- مواد ضدعفونی کننده و واکسن)، بهداشت محیط (گندزدایی- ایزوله کردن هرروز محیط آموزشی) و تهویه کلاس‌ها اشاره کرد وگفت: دانش آموزان در بحث رعایت بهداشت فردی باید فرهنگ ساز باشند و به گفته کارشناسان درمانی بهترین راه ممکن جهت پیشگیری از ویروس کرونا استفاده از ماکس است که همه باید ملزم به استفاده از ماسک باشیم.


عضوشورای معاونین وزارت آموزش وپرورش گفت: واکسن از الزامات حضور دانش آموزان در مدارس نیست دانش‌آموزان فقط باید ماسک بزنند.

وی میانگین تراکم درکلاس‌های دوره متوسطه را هجده نفر بیان کرد وبا بیان اینکه دردوران کرونا در بحث کیفیت بخشی بامشکل مواجهه شدیم به اهمیت وضرورت آموزش حضوری در مدارس اشاره کرد وگفت:کشور‌های زیادی در جهان آموزش حضوری دارند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *