دادستانی استان کرمان درباره تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها هشدار داد

8:14 - 15 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۰۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: دادستانی کرمان از باب مطالبه گری به موضوع تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها ورود کرده و هشدار‌های لازم به دستگاه‌های مربوطه در این زمینه ارائه شده است.

_  دادخدا سالاری در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان بیان کرد: دادستانی کرمان از باب مطالبه گری به موضوع تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها ورود کرده و هشدار‌های لازم به دستگاه‌های مربوطه در این زمینه ارائه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: اولویت برخورد باید با رودخانه‌هایی است که اراضی اطراف آن‌ها ارزش افزوده بالایی دارد و از این رو باید در راستای تثبیت و رفع تصرفات این حوزه‌ها اقدام شود.

وی یادآور شد: با توجه به ارزش افزوده و قیمت بالای اراضی حریم وبستر رودخانه‌های خوش آب و هوای استان کرمان، زمین خواران و دلالان به این مناطق هجوم آورده و با عدم نظارت مسولین ذیربط در این عرصه‌ها مشغول افعال مجرمانه تعرض و تصرف انفال هستند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبتنی بر اهتمام ویژه دستگاه قضایی بر آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها است و استان کرمان اقدامات در این حوزه را در سال‌ها قبل دنبال کرده و به نتایج بسیار خوبی نیز دست یافته است.

دادستان استان کرمان یادآور شد: مدیران باید در چارچوب قانون به وظایف خود برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها عمل نمایند و هر گونه قصور و کم توجهی به این حوزه از باب ترک فعل مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *