رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش فروش اکران نوروزی نسبت به ادوار قبل/مردم هنوز با سینما آشتی نکرده‌اند

9:15 - 15 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۹۷۵
اکران هفت فیلم نوروزی سال ۱۴۰۱ با فراز و فرود‌های فراوانی روبرو بوده است، هرچند فیلم سگ بند توانسته مرز ۱۳ میلیارد تومان فروش را رد کند، اما به واقع با وجود افزایش بسیار زیاد قیمت بلیت سینما‌ها این فروش قابل اعتنا خواهد بود یا خیر.

- اکران هفت فیلم نوروزی سال ۱۴۰۱ با فراز و فرود‌های فراوانی روبرو بوده است، هرچند فیلم سگ بند توانسته مرز ۱۳ میلیارد تومان فروش را رد کند، اما به واقع با وجود افزایش بسیار زیاد قیمت بلیت سینما‌ها این فروش قابل اعتنا خواهد بود یا خیر.

اکران نوروز سال ۱۴۰۱ در حالی وارد هفته سوم شد که میزان مخاطبان این اکران نسبت به سال‌های گذشته افت محسوسی داشته. با توجه به حجم حضور مردم در سفر‌ها و رستوران‌ها و دیگر اماکن تفریحی به سختی بتوان این افت فروش را به کرونا ربط داد و به نظر می‌رسد ریسک بزرگ سازمان سینمایی و تهیه کننده‌ها و دفاتر پخش در افزایش پنجاه درصدی قیمت بلیت تاثیر منفی اش را از همین حالا گذاشته است و بعید است ترکیب دیگری از فیلم‌ها به آماری چندان بهتر از این می‌رسید.

بعد از لغو اکران نوروز سال ۹۹ و اکران کم رمق نوروز سال ۱۴۰۰ تحت تاثیر کرونا، با توجه به بازگشت مردم به سینما‌ها در نیمه د‌وم سال گذشته و فروش بالای دو فیلم «گشت ۳» و «دینامیت» همه چیز برای یک اکران نوروز پررونق آماده بود. در این شرایط با توجه به مخاطب ۶۳۰ هزار نفری اکران نوروز ۱۴۰۱ تا دهم فروردین حتی اگر این‌آمار تا پایان نوروز به ۹۰۰ هزار تماشاگر برسد اکران نوروز ۱۴۰۱ نسبت به نوروز ۹۸ بیش از ۶۰ درصد و نسبت به نوروز ۹۷ بیش از ۵۰ درصد افت کرده است. در واقع ۷ فیلم اکران نوروز امسال به اندازه یک فیلم اکران نوروز ۹۸ هم مخاطب نداشته‌اند!

پر مخاطب‌ترین فیلم امسال یعنی «سگ بند» تاکنون ۲۵۰ هزار تماشاگر داشته و آمار به شدت پایین تری نسبت به صدرنشینان گیشه نوروزی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ را ثبت کرده این درحالی است که فیلم «چهار انگشت» که در رتبه سوم اکران نوروز ۹۸ قرار داشت حدود ۳۰۰ هزار مخاطب فقط در تعطیلات نوروز داشته است. برای مقایسه کافی است اکران نوروز امسال را با اکران نروز دو سال گذشته مقا

وضعیت فروش در سال جدید/مهران احمدی با فیلم سگ بند صدر نشین است

سگ بند

فروش: ۱۳۶,۳۱۷,۷۱۵,۰۰۰ ریال

کارگردان: مهران احمدی

بازیگران: امیر جعفری، مهران احمدی، بهرام افشاری، میرطاهر مظلومی، نازنین بیاتی

خلاصه داستان: هیچ وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها رو نخورید؛ لشکر هیتلر با اون عظمت، اسمش نازی بود.

موقعیت مهدی

فروش: ۶۷,۶۹۰,۳۳۷,۵۰۰ ریال

کارگردان: هادی حجازی فر

بازیگران: هادی حجازی فر، وحید آقاپور، روح الله زمانی، امیر شمس، ژیلا شاهی

خلاصه داستان: داستان زندگی فرمانده لشگر عاشورا مهدی باکری را در شش پرده، از زمان آشنایی با همسرشان و ازدوجشان تا هنگام شهادت، روایت می‌کند.

کارگردان

شادروان

فروش: ۵۵,۴۵۷,۵۹۰,۰۰۰ ریال

کارگردان: حسین نمازی

بازیگران: نازنین بیاتی، سینا مهراد، رضا رویگری، بهرنگ علوی، رویا تیموریان

خلاصه داستان: نادر پس از فوت ناگهانی پدرش برای تسویه حساب با بیمارستان، مخارج مراسم تدفین و همچنین حضور میهمانان و اقوام برای مراسم دفن و ختم، با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای دست به گریبان می‌شود.

روز صفر» و «بندر بند» پروانه نمایش دریافت کردند - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

روز صفر

فروش: ۳۷,۲۷۹,۷۷۰,۰۰۰ ریال

کارگردان: سعید ملکان

بازیگران: امیر جدیدی، ساعد سهیلی، محمدرضا مالکی، مهدی قربانی

خلاصه فیلم: داستان فیلم برگرفته از زندگی عبدالمالک ریگی و نحوه‌ی دستگیری او توسط ماموران سازمان اطلاعات است.

مرد بازنده

مرد بازنده

فروش: ۳۳,۹۷۵,۰۶۰,۰۰۰ ریال

کارگردان: محمدحسین مهدویان

بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی ور، مهدی زمین پرداز، مجید نوروزی، بابک کریمی

درباره فیلم: احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پرمسئله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تیزر فیلم سینمایی «گل به خودی» منتشر شد | خبرگزاری ایلنا

گل به خودی

فروش: ۳,۷۵۰,۲۳۰,۰۰۰ ریال

کارگردان: احمد تجری

خلاصه داستان: با فضایی موزیکال، قصه آمال و آرزوهای چند کودک است که در پرورشگاه زندگی می‌کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی می‌شوند.

همچنین فیلم سینمایی «قدغن» ساخته مجید مافی با فروشی معادل ۲,۰۰۳,۴۶۰,۰۰۰ ریال در رتبه هفتم و آخر از میان هفت فیلم اکران شده نوروزی قرار دارد.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *