رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار اصلاح دستور جلسه شورای عالی محیط زیست شد

17:54 - 14 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۹۵۲
سلاجقه خطاب به رئیس دفتر رئیس‌جمهور نوشت: با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تاریخ ۱۵/۱۲/۱۴۰۰، "مبنی بر مجاز نبودن شکار غیرضرور"، به استحضار می‌رساند، در راستای اجرای منویات معظم له، مفاد بندهای ۳ و ۴ دستور جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست از دستور کار شورا خارج می‌شود.

، ساعاتی پیش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار گزارشی اعلام کرد که در پی فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در خصوص حرمت شکار، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی نامه‌ای خطاب به غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور خواستار اصلاح دستور جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست شده است.

در این گزارش که دقایقی پس از انتشار از وب‌سایت سازمان محیط زیست حذف شد متن نامه سلاجقه به شرح ذیل منعکس شده بود:

"جناب آقای دکتر اسماعیلی
رییس محترم دفتر رییس جمهور

با سلام و دعای خیر؛
با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تاریخ ۱۵/۱۲/۱۴۰۰، "مبنی بر مجاز نبودن شکار غیرضرور"، به استحضار می رساند، در اجرای منویات معظم له، مفاد بندهای ۳ و ۴ دستور جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست موضوع نامه های شماره (۴۴۴۹۹/۱۰۰/۱۴۰۰) و (۴۴۴۴/۱۰۰/۱۴۰۰) مورخ ۹/۱۲/۱۴۰۰ از دستور کار شورا خارج می شود.
مراتب برای مزید استحضار اعلام می گردد.

من الله التوفیق
علی سلاجقه"

 

نامه

هرچند در این گزارش کوتاه و مبهم که به دلیلی نامعلوم از پورتال سازمان محیط زیست حذف شد به محتوای بندهای ۳ و ۴ دستور جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست اشاره نشده اما می‌توان احتمال داد که برنامه صدور مجوز شکار در سال جاری لغو شده باشد.

نامه

به گزارش میزان، مقام معظم رهبری در بیاناتشان به مناسبت روز درختکاری در اسفند ماه سال گذشته بر اهمیت حفاظت از حیات وحش تاکید کرده و با بیان اینکه باید شکار غیرقانونی را جدی گرفت در خصوص حکم شرعی شکار فرمودند: "در شرع مقدّس اسلام، شکار فقط در صورتی که کسی برای تغذیه نیاز به شکار داشته باشد مجاز است؛ در غیر این مورد، اصلاً شکار مجاز نیست، شرعاً اجازه‌ شکار داده نشده. در سفری که برای شکار انجام میگیرد تمام است؛ یعنی سفر، سفر حرام است؛ معنایش این است دیگر؛ یعنی این کار یک کار خلاف است. این را باید توجّه کرد." 
ایشان همچنین در پاسخ به استفتائات، صدور مجوز برای شکار تفریحی توسط سازمان محیط زیست را جایز ندانسته‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *