تماس تلفنی وزیر ورزش با وزیر امور خارجه؛ دست فوتبال و دیپلماسی در دست هم/ استفاده از ظرفیت وزارت خارجه برای تدارک بهتر تیم ملی

14:34 - 14 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۹۱۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
با پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان و موافقت وزیر امور خارجه، دست فوتبال در دست دیپلماسی قرار می‌گیرد تا با استفاده از این حمایت و ظرفیت، فدراسیون فوتبال دیدار‌های تدارکاتی قابل توجه و اثرگذاری برای تیم ملی ایران فراهم کند.

- بر اساس اعلام پایگاه خبری وزارت وررش و جوانان، در اواخر سال ۱۴۰۰ و در ابتدای سال جدید، اتفاقات ارزشمندی در ورزش کشور رخ داد و افتخاراتی بدست آمد که کام اهالی ورزش را شیرین کرد.

کسب سهمیه مسابقات جهانی ترای اتلون، موفقیت کمانداران در مسابقات آسیایی، افتخارآفرینی ملی‌پوشان ایران در مسابقات قهرمانی کوراش و کسب عنوان‌های قهرمانی آقایان و سومی بانوان در آسیا، درخشش تیم ملی هندبال بانوان در مسابقات آسیایی و کسب جواز حضور در مسابقات جهانی و همین‌طور موفقیت تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان و قهرمانی آسیا، پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان و صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان تیم اول گروه، بخشی از موفقیت‌های جامعه ورزش ایران است.

یکی از اهدف وزارت ورزش و جوانان و کلیه فدراسیون‌های ورزشی در کنار توسعه امکانات و استعدادیابی، تداوم موفقیت‌های ورزش ایران در میدان‌های مختلف و کسب افتخار برای میهن عزیزمان در سال جاری است.

در سال ۱۴۰۱ نیز مسابقات جام جهانی قطر در پیش است و تیم ملی فوتبال ایران نیز با اقتدار راهی این رقابت‌ها شد و امید داریم در قطر هم به افتخارآفرینی و کسب نتایج مطلوب ادامه دهد.

کارشناسان و چهره‌های مطرح فوتبال کشورمان از قرعه‌کشی انجام شده رضایت داشتند و همگروهی با انگلیس و آمریکا نیز می‌تواند فرصت مناسبی برای تیم ملی ایران باشد تا در این میدان جهانی توانمندی‌هایش را به رخ بکشد، زیرا شایستگی و پتانسیل این مهم را دارد.

به جهت اهمیت حضور شایسته و مقتدرانه تیم ملی ایران در جام جهانی، در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت پس از قرعه کشی و در عصر ۱۳ فروردین، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه تلفنی صحبت کرد و در این مکالمه، ۲ وزیر به این نتیجه رسیدند که می‌توان از ظرفیت‌ها و توانایی‌های دستگاه دیپلماسی کشور جهت کمک به تقویت تیم ملی فوتبال استفاده شود و سفرای ایران در کشور‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌ها و ارتباطات، زمینه‌ساز برگزاری دیدار‌های دوستانه با تیم‌های طراز اول و قدرتمند جهان شوند.

بدون تردید برگزاری مسابقات تدارکاتی با تیم‌های مطرح جهان مانند ایتالیا، پرتغال، هلند، آرژانتین، برزیل و … تاثیر قابل توجهی در آماده سازی هرچه بهتر تیم ملی خواهد داشت.

وزارت امور خارجه و به ویژه امیر عبداللهیان از ابتدای دولت سیزدهم همکاری و حمایت قابل توجهی از وزارت ورزش و جوانان داشتند و این حمایت بار‌ها در میادین بین‌المللی که ورزش کشور نیاز به دیپلماسی داشت ثابت شد. حالا در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال بار دیگر وزارت امور خارجه یار و یاور وزارت ورزش و فوتبال کشور است.

با پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان و موافقت وزیر امور خارجه، دست فوتبال در دست دیپلماسی قرار می‌گیرد تا با استفاده از این حمایت و ظرفیت، فدراسیون فوتبال دیدار‌های تدارکاتی قابل توجه و اثرگذاری برای تیم ملی ایران فراهم کند.

موفقیت تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، باعث شادی و غرور مضاعف مردم شریف و عزیز ایران خواهد شد و وزارت ورزش در این راه از هیچ‌گونه حمایت و تلاشی فروگذار نخواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *