بحران انسانی روزافزون در هشتمین سال جنگ یمن

17:38 - 16 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۸۸۱
شهروندان یمنی که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند در حال افزایش است و اکنون از هر چهار نفر، سه نفر به این کمک‌ها نیاز دارند.

- مردم یمن وارد هشتمین سال زندگی خود در کشوری شده اند که درگیر جنگ است. در طول بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ روز، یمنی‌ها با مشکلات اقتصادی رو به وخامت و از دست دادن درآمد، آوارگی و مبارزه روزانه برای برآوردن اساسی‌ترین نیاز‌های خود مواجه بوده اند.

به گزارش «ریلیف وب»، تا پایان سال جاری میلادی، ۱۹ میلیون یمنی، از جمله ۲.۲ میلیون کودک زیر پنج سال با سوء تغذیه حاد مواجه خواهند شد. در حالی که درگیری بر همه مردم یمن تأثیر می‌گذارد، زنان و دختران همچنان به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

طرح واکنش بشردوستانه سازمان ملل برای سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد تعداد افرادی که در یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند در حال افزایش است و اکنون از هر چهار نفر در این کشور، سه نفر به این کمک‌ها نیاز دارند.

پس از تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر صنعا، ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی برای حمایت از دولت مستعفی در این کشور مداخله نظامی خود را آغاز کرد.

از آن زمان، این درگیری به یک بحران انسانی شدید با بیش از ۱۸ هزار و ۵۵۷ تلفات غیرنظامی بین مارس ۲۰۱۵ تا نوامبر ۲۰۲۰ منجر شده است. همچنین بیش از ۴.۳ میلیون نفر آواره شده اند، محدودیت‌های دسترسی شدید و رکود اقتصادی که بیش از ۲۰.۷ میلیون نفر (۶۶ درصد جمعیت) را نیازمند کمک‌های بشردوستانه کرده است.

جنگ بر مشکلات فقر مزمن، کمبود آب و تبعیض سیستماتیک افزوده است. معیشت و منابع مردم یمن کاهش یافته است.

با این حال، کنفرانس سالانه تعهد که در ۱۶ مارس برگزار شد، به وضوح کاهش حمایت اهداکنندگان را نشان داد. کل تعهدات ۱.۳ میلیارد دلاری به سختی ۳۰ درصد از ۴.۲ میلیارد دلار مورد نیاز را برآورده می‌کند.

«بشری الدخینه»، مدیر منطقه‌ای اتحادیه CARE در استان «حجه» یمن، اتحادیه‌ای متشکل از ۱۴ کشور که در جهت مبارزه با فقر فعالیت می‌کنند، گفت «از زمانی که درگیری در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، هر روز فکر می‌کنیم که این وضعیت می‌تواند بدترین حالت باشد؛ و با این حال همچنان متوجه می‌شویم که اشتباه می‌کنیم و روز به روز وضعیت بدتر می‌شود. گذراندن هفت سال کامل جنگ و ورود به سال هشتم بسیار دشوار است. ناامیدی که امروز احساس می‌کنم ویران‌کننده است و چشم‌انداز بدتر آینده حتی سخت‌تر است.»


برچسب ها: یمن ائتلاف سعودی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *