انتقاد رئیس پلیس راهور ناجا از سازمان محیط زیست؛ چرا بدون دادن تسهیلات موتورسواران را وادار به تعویض موتور می‌کنید؟

11:29 - 14 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۸۵۰
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: باید تسهیلات ویژه به موتورسواران اعم از دادن موتور ارزان قیمت انژکتوری و وام کم بهره داده شود تا موتور سوار اقدام به تعویض موتور‌های فرسوده خود کند.
- سردار سید کمال هادیان فر گفت: مردم خودروی ایرانی می‌خرند، چون ارزان است، امروز مطالبه نظام ارتقاء کیفیت خودرو است. مقام معظم رهبری در بیاناتشان به صراحت از این موضوع گله کردند؛ امروز پلیس در پیگیری این مطالبه به حق مردم، جدی است و کوتاه نخواهد آمد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور ادامه داد: در جلسه‌ای که با مدیران شرکت‌های خودروساز سایپا و ایرانخودرو داشتم، تمام این موارد را به آن‌ها اعلام کردم که مطالبه مقام معظم رهبری و مردم را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: واقعیت این است که، چون خودرو آزادسازی قیمت نشده است خودروسازان زیان می‌دهند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور ادامه داد: شرکت‌های خودروساز زیان انباشته دارند و از آن سو، چون تفاوت قیمت در بازار با قیمت کارخانه وجود دارد، مردم درخواست خرید دارند.

وی با بیان این پرسش که چرا بدون دادن تسهیلات موتورسواران را وادار به تعویض موتور می‌کنید؟ گفت: دولت اعلام کرده است که از سال ۱۴۰۱ موتورسیکلت‌های کاربراتوری نباید تردد کنند و در صورت تردد روزی ۲۰۰ هزار جریمه شوند، ۱۲ میلیون موتورسیکلت داریم که از این تعداد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار آن مشمول این طرح است.

وی افزود: ۸۵ درصد کسانی که موتورسوار هستند با این وسیله امرار معاش می‌کنند و زندگی آن‌ها از این راه تامین می‌شود، این چه برنامه‌ای است که توسط سازمان محیط زیست مصوبه دریافت می‌کند؟ اگر موتورسیکلت این افراد را از زیر دستشان بیرون بیاوریم و به پارکینگ ببریم چه مشکلی حل خواهد شد؟

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور گفت: این موضوع باید حل شود، باید تسهیلات ویژه به موتورسواران اعم از دادن موتور ارزان قیمت انژکتوری و وام کم بهره داده شود تا موتور سوار اقدام به تعویض موتور‌های فرسوده خود کند، لذا ابتدا راه حل برای افراد تعیین کنیم سپس در صورت عدم توجه به این موارد، با خاطیان برخورد شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *