بازدید رئیس کل دادگستری استان فارس از کانون اصلاح و‌ تربیت شیراز/ توجه به مسائل آموزشی در راستای باز اجتماعی شدن مددجویان

16:55 - 13 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۷۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان فارس امروز با حضور در کانون اصلاح تربیت شیراز به ملاقات با مددجویان نوجوان پرداخت.

-  حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، رییس کل دادگستری استان فارس در راستای تأکیدات پانزده گانه رییس قوه قضاییه در سیزدهمین روز از فروردین ماه با حضور در کانون اصلاح تربیت شیراز با مددجویان نوجوان ملاقات کرد.

وی در این دیدار ضمن ملاقات چهره به چهره با نوجوانان این مرکز و بررسی امکانات آموزشی، تربیتی، بازپروری و تفریحی در این کانون، آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی آنان را مورد بررسی قرار داد.

نماینده قوه قضاییه در استان فارس با بیان اینکه توجه به مسائل آموزشی نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت نقش بسزایی در باز پروری مددجویان و بازگشت مؤثر آنان به جامعه دارد گفت: در این خصوص لازم است از دیدگاه‌های تخصصی و همچنین امکانات نهاد‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی استفاده شود.

وی با تأکید براینکه سازمان‌های مردم نهاد و خیرّین می‌توانند به باز اجتماعی شدن نوجوانان بزهکار و جلوگیری از بازگشت آنان به زندان کمک نمایند گفت: با مدیریت مناسب می‌توان از تکمیل شدن چرخه بزهکاری توسط نوجوانان جلوگیری کرد.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین توجه به مسائل پژوهشی در حوزه روانشناسی و جامعه شناسی در کانون‌های اصلاح تربیت را زمینه پیشگیری و کنترل ارتکاب جرم در بین کودکان و نوجوانان خواند و تصریح کرد: در این راستا لازم است به وقوع جرائم در فضای مجازی و شیوه‌های جدید ارتکاب جرائم توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان این دیدار بر توجه قضات به اِعمال دستور العمل کاهش جمعیت کیفری نسبت به مددجویان کانون اصلاح و تربیت و همچنین استفاده از مجازات‌های جایگزین توسط قضات تاکید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *