بالغ بر ۴۷۵ هزار سفر جاده‌ای در ایام نوروز ثبت شد/حدود ۱۶ هزار فروند نشست و برخاست هوایی به ثبت رسید

13:21 - 12 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۶۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی آخرین آمار سفرهای نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ را اعلام کرد.
- بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری آمار سفر‌های ایام نوروز از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را اعلام کرد.

وی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱، معادل ۴ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۴۹ نفر مسافر جاده‌ای داخلی و ۴۷۵ هزار و ۲۱۵ سفر جاده‌ای داخلی ثبت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: در بخش ریلی نیز طی مدت زمان اعلام شده، در ۲۹۲۳ سفر ریلی یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۱ نفر جابه‌جا شدند.

به گفته غفاری، این آمار در بخش هوایی داخلی و بین‌المللی شامل یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۸۰۲ نفر است و نشست و برخاست هوایی نیز در بخش داخلی و بین‌المللی ۱۵ هزار و ۹۳۳ فروند گزارش شده است.

وی ادامه داد: در بخش دریایی نیز، آمار ورود و خروج مسافر دریایی ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۲۳۲ نفر، ورود و خروج گردشگر دریایی یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۷۲ نفر، ورود و خروج شناور مسافری ۲۲ هزار و ۷۸۴ فروند و ورود و خروج شناور تفریحی نیز ۲۱۰ هزار و ۲۷۸ فروند ثبت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: در مدت زمان اعلام شده ۲۹۰ فقره تصادف منجر به فوت و ۳۵۴۳ فقره تصادف منجر به جرح ثبت شده است و متاسفانه ۴۱۰ نفر سر صحنه تصادف فوت کرده‌اند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *