مسئولان قضایی استان مازندران از زندان قائمشهر بازدید کردند

12:51 - 12 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۶۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به منظورِ اجرای دقیق و منظمِ اولویت‌های ۱۵گانه‌ی قوه قضاییه در سالِ جاری، در حوزه‌ی کاهشِ جمعیتِ کیفری، ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه و در راستای تاکیداتِ مکررِ رئیس کل دادگستریِ استان مازندران، معاون قضایی رئیس کل در امور نظارت بر زندان‌های استان به همراه معاون فناوری از زندان قایمشهر بازدید کرد.

- به منظورِ اجرای دقیق و منظمِ اولویت‌های ۱۵گانه‌ی قوه قضاییه در سالِ جاری، در حوزه‌ی کاهشِ جمعیتِ کیفری، ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه و در راستای تاکیدات رئیس کل دادگستریِ استان مازندران، در یازدهمین روز از شروعِ بهار ۱۴۰۱، معاون قضایی دادگستریِ استان در امورِ نظارتِ بر زندان‌ها و معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان، از زندانِ قائمشهر بازدید کردند.

در این بازدید، رئیس دادگستری و دادستانِ عمومی و انقلابِ قائمشهر، رئیس دادگستری و دادستانِ عمومی و انقلابِ سوادکوه، رئیسِ دادگستری و جانشینِ دادستانِ عمومی و انقلابِ جویبار، رئیسِ دادگاهِ عمومیِ سوادکوهِ شمالی، رئیسِ دادگاهِ عمومیِ سیمرغ، تعدادی از همکارانِ قضاییِ حوزه‌های قضاییِ مزبور، رئیس و سایرِ مسوولینِ زندان، در این بازدید حضور داشتند.

علیزاده نیکو معاون قضایی نظارت بر زندان ها، هدف از این بازدید را ملاحظه‌ی وضعیتِ زندانیان از نزدیک، بررسیِ وضعیتِ زندانیانِ تحتِ قرار، نحوه‌ی اقداماتِ انجام‌شده در موردِ محکومان مالی، رویکردِ همکارانِ قضایی در خصوصِ استفاده از نهادهای ارفاقی و مجازات‌های جایگزینِ حبس، چگونگی اجرای ملاقاتِ الکترونیکی، افتتاحِ رسمیِ دفترِ خدماتِ الکترونیکِ قضائی و سایرِ مواردِ ضروری، بیان و ضمنِ تقدیر و تشکر از همه‌ی همکارانِ قضائی و مسئولینِ خدومِ زندان، اظهار کرد: یکی از اهدافِ این بازدیدها، ارائه‌ راهکارهای لازم جهت کاهش زندانیان و نظارتِ بر فرآیندِ اصلاحی و تربیتیِ آنها است.

شایان ذکر است: مقامات قضایی موصوف، علاوه بر حضور در کلیه‌ بندها، در نمازخانه‌ی زندان نیز با همه‌ی زندانیانِ متقاضی، به صورتِ چهره به چهره، گفت‌وگو کردند.

نکته‌ی شایانِ توجه آنکه در این بازدید، علاوه بر صدورِ دستوراتِ قانونی جهتِ پیگیریِ درخواست‌های زندانیان، ترتیباتِ برقراریِ ملاقاتِ الکترونیکی بینِ دو زندانی با خانواده‌هایشان فراهم شد.


برچسب ها: دادگستری زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *