رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضوابط فعالیت‌های دانش‌بنیان بنگاه‌های بزرگ نهایی می‌شود

13:16 - 11 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۵۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صمت با بیان این‌که فعالیت‌های دانش‌بنیان باید خروجی لازم را در اقتصاد داشته باشند، افزود: با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز جلسه داشتیم تا ضوابط لازم را برای فعالیت‌های دانش‌بنیان بنگاه‌های بزرگ نهایی کنیم.
- بنا به اعلام شاتا، سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه سفر به خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران با بیان این موضوع که از سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های پژوهشی خروجی‌محور، حمایت می‌کنیم، افزود: چندین پروژه سرمایه‌گذاری از جمله در حوزه اکتشاف معادن در سبزوار خواهیم داشت و یکی از شرکت‌های تابعه ایمیدرو یک پروژه سرمایه‌گذاری در سبزوار را انجام خواهد داد.

ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضرورت امروز ماست
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست در دانشگاه حکیم سبزواری با فعالان اقتصادی، بیان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضرورت امروز ما است و این ضرورت مورد توجه واحد‌های صنعتی و مراکز علمی و دانشگاه قرار دارد.

وزیرصمت با بیان این‌که از فعالیت‌های پژوهشی خروجی‌محور حمایت می‌کنیم، ادامه داد: در سطح کلان برنامه‌ای در حوزه دانش بنیان‌داریم.

باید سهم تحقیق و توسعه در هزینه‌های بنگاه افزایش یابد
فاطمی‌امین گفت: مهم‌ترین نکته در دانش‌بنیان شدن این است که سهم تحقیق و توسعه از هزینه‌های بنگاه بالا برود و واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری مبالغ قابل توجهی را صرف تحقیق و توسعه کنند.

فعالیت‌های دانش‌بنیان در صنعت باید سب افزایش کیفیت و کاهش قیمت شود

وی همچنین تصریح کرد: نکته دوم این است که این مبالغ به افزایش کیفیت، کاهش قیمت و افزایش تولید منجر شود.


ضوابط لازم برای فعالیت‌های دانش‌بنیان بنگاه‌های بزرگ نهایی می‌شود
وزیر صمت با بیان این‌که فعالیت‌های دانش‌بنیان باید خروجی لازم را در اقتصاد داشته باشد، اضافه کرد: با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز جلسه داشتیم تا ضوابط لازم را برای فعالیت‌های دانش‌بنیان بنگاه‌های بزرگ نهایی کنیم.

همچنین فعالان اقتصادی سبزوار در نشست با وزیر صمت مسائل مختلفی از جمله تخصیص زمین در شهرک‌های صنعتی، سرمایه در گردش، تأمین مواد اولیه و ... را مطرح کردند که توسط مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و با نظارت وزارتخانه مورد پیگیری قرار می‌گیرند.
 
 با توجه به نام‌گذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، وزیر صمت برای بررسی مسائل، دغدغه‌ها و مشکلات فعالان اقتصادی و واحد‌های تولیدی سبزوار به این شهرستان سفر کرد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *