لبنیات پرچرب با روغن پالم درست می‌شود؟

13:00 - 11 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۵۰۷
یک کارشناس صنعت لبنیات گفت:کاهش و افزایش چربی در محصولات لبنی با استحصال چربی شیر انجام می‌شود. یعنی بر اساس توصیه‌هایی که برای استفاده از محصولات کم چرب وجود دارد، چربی استحصالی در طی فرایند تولید محصولات کم چرب به محصولات با چربی بیشتر، خامه و کره حیوانی انتقال داده می‌شود.

_ ایسنا نوشت: وحید مفید در پاسخ به این سوال که آیا در شیر، ماست و به طور کل لبنیات پرچرب از روغن پالم استفاده می‌شود، اظهار کرد:در حال حاضر هیچ یک از شرکت‌های تولید محصولات لبنی، محصولات دارای پروانه ساخت وزارت بهداشت و پروانه کاربرد علامت استاندارد، برای استفاده از روغن پالم یا چربی گیاهی ندارند.

این کارشناس صنعت لبنیات ادامه داد:در واقع کارخانه‌هایی که دارای پروانه ساخت و علامت استاندارد هستند، لاجرم باید استاندارد‌های تعریف شده در ساخت کالا را رعایت کنند. جای تاکید است که رعایت استاندارد‌های تعریف شده در تولید صنعتی لبنیات بطور مدام تحت نظارت سازمان هایی، چون دامپزشکی، استاندارد و غذا و دارو قرار دارد.

وی تصریح کرد: در حقیقت بر رعایت این استاندارد‌ها از سوی سازمان‌های ناظر، اعمال نظارت سختگیرانه‌ای شده و به طور مداوم محصولات نمونه برداری و پایش می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد:کاهش و افزایش چربی در محصولات با استحصال چربی شیر انجام می‌شود. یعنی بر اساس توصیه‌هایی که برای استفاده از محصولات کم چرب وجود دارد، چربی استحصالی در طی فرایند تولید محصولات کم چرب به محصولات با چربی بیشتر، خامه و کره حیوانی انتقال داده می‌شود.


برچسب ها: لبنیات روغن پالم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *