برگزاری آیین «خون صلح» در بخش ماهیدشت کرمانشاه / متهم پس از ۶ سال بخشیده شد

10:49 - 11 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۴۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در مراسم خون صلح در بخش ماهیدشت کرمانشاه، که با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان، بزرگان و محاسن سفیدان و جمعی از مسئولین ارشد قضایی و اداری و نیز امنیتی و انتظامی استان برگزار شد، یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم آزاد شد.

 _ در مراسم خون صلح در بخش ماهیدشت کرمانشاه، که با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان، بزرگان و محاسن سفیدان و جمعی از مسئولین ارشد قضایی و اداری و نیز امنیتی و انتظامی استان برگزار شد، یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم  آزاد شد..

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت امر گذشت در دین اسلام بر اساس آیات و روایات، پرداختن به این مقوله مهم و مورد تأکید اسلام را از ضروریات برشمرد و بر ایجاد مصالحه تأکید فراوان کرد.

فتاحی افزود: در سال ۱۳۹۵ در بخش ماهیدشت کرمانشاه طی یک نزاع، شخصی جان خود را از دست داد که پس از حدود ۶ سال تلاش شبانه روزی اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان، این پرونده مختومه و با رضایت اولیای دم، متهم از مجازات قصاص بخشیده شد.

معاون توسعه حل اختلاف استان، گذشت و بخشش را نشانه ایمان واقعی و جوانمردی مردم این مرز و بوم عنوان کرد و گفت: از کلیه همکاران مجموعه توسعه حل اختلاف و متنفذین و محاسن سپیدان و بزرگان منطقه که در اخذ رضایت این پرونده تلاش وافری داشتند تشکر و قدردانی کرده و برای اولیای دم صبر جمیل خواهانم.


برچسب ها: صلح و سازش قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *