محکوم به قصاص در کردستان پس از ۷ سال آزاد شد

10:36 - 11 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۴۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان از تحقق اولین سازش در پرونده قصاص در نخستین روز‌های سال ۱۴۰۱ و آزادی متهم پس از تحمل بیش از ۷ سال حبس توسط صلح یار فعال سنندجی خبر داد.

_حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: حدود ۷ سال قبل در شهرستان قروه فردی بر اثر نزاع جان خود را از دست داد داد و با تکمیل پرونده و درخواست قصاص توسط اولیاء دم پرونده و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کردستان حکم قصاص متهم این پرونده صادر شد.

وی اضافه کرد: در ادامه پرونده جهت اجرای حکم قصاص به شعبه پنجم اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع شد و در نهایت پس از تشکیل جلسات متعدد توسط صلح یار فعال سنندجی و اولیای دم و با حضور ریش سفیدان و خیرین محلی، این تلاش‌ها به ثمر نشست و در آغازین روز‌های کاری سال ۱۴۰۱، متهم آزاد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: اولیاءدم با مصالحه و اخذ دیه رضایت خود را در پرونده اعلام کرده و با گذشت خود موجب آزادی متهم شدند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و خیرین استان، تعداد ۷ فقره پرونده منجر به صالح و سازش شد، تاکید کرد: امیدواریم در سال جدید و با استفاده از ظرفیت بالای صلح یاران و خیرین استان کردستان، مردم فرهنگ دوست استان بخشش را جایگزین انتقام کرده و فرهنگ عفو و گذشت در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *