فرار رو به جلوی فدراسیون فوتبال با آدرس اشتباهی/ پذیرش اشتباهات اینقدر سخت است؟

13:51 - 10 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۴۰۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فدراسیون فوتبال با دادن آدرس اشتباهی به دنبال فرار رو به جلو برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت افتضاحات دیدار ایران و لبنان هستند.

- تیم ملی فوتبال ایران در حالی روز گذشته آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد را با پیروزی دو بر صفر مقابل لبنان پشت سر گذاشت که حواشی این دیدار بسیار پررنگ‌تر از متن آن بود.

اتفاقاتی که در پذیرش تماشاگران و مدیریت ورود آنها به ورزشگاه و همچنان رفتارهای زننده‌ای که با برخی بانوان پشت درهای استادیوم صورت گرفت باعث موج‌سواری رسانه‌های سودجو شد تا چهره زشتی از مدیریت یک مسابقه ساده از بی‌عملی فدراسیون فوتبال به نمایش گذاشته شود.

اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال با چه استدلالی اقدام به سپردن این میزبانی به شهر مقدس مشهد کردند موضوعی است که نباید نقش احسان اصولی، عصو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی را در آن نادیده گرفت، میزبانی که سبب رقم خوردن اتفاقات تلخی شد تا شیرینی این پیروزی و صعود مقتدرانه به جام جهانی در زیر سایه آن گم و تلخ شود.

در اینکه مسئولیت ۱۰۰ درصدی برگزاری این دیدار و حواشی ناخوشایند پیش آمده در این دیدار بر عهده فدراسیون فوتبال و هیئت فوتبال خراسان رضوی به عنوان مجری بوده شکی نیست، اما اینکه مسئولان فدراسیون به جای عذرخواهی و آسیب‌شناسی با دادن آدرس اشتباهی به دنبال فرار رو به جلو برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت افتضاحات دیدار ایران و لبنان هستند، به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

این اتفاق به قدری تلخ و ناخوشایند بود که حتی واکنش دادستان کل کشور را نیز به همراه داشت.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در گفتگویی در اینخصوص اظهار داشت: مسئولین باید از قبل تدبیر می‌کردند و چنانچه جایگاه متناسب برای بانوان وجود داشته تا بلیت فروشی صورت گیرد باید ظرفیت مناسب پیش‌بینی و آماده می‌شد. اگر شرایط فراهم نبوده باید عقل‌ خود را به کار می‌انداختند و تدبیر بلیت نمی فروختند.

وی تصریح کرد: اینکه بلیت فروشی انجام شود و بعد مانع شوند قابل قبول نیست و به هیچ‌وجه تایید نمی‌شود. نه‌تنها عذرخواهی کافی نیست بلکه باید وجوه بازگردانده شود و عذرخواهی جدی انجام شود. کار بسیار غیرقابل قبولی صورت گرفت. ظرفیت ورزشگاه و بخشی که برای بانوان تعیین شده بود مشخص است و به نظرم نشان‌دهنده ضعف مدیریت است. با اینکه این موضوع جزو وظایف ما نبوده نسبت به سهم خودم عذرخواهی می‌کنم. امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

با این وجود مسئولین فدراسیون فوتبال همچنان با صدور بیانیه به دنبال انداختن توپ بی‌تدبیری خود در زمین دیگران هستند تا مبادا به مدیریت سراسر نقص آنها ایرادی وارد شود.

اما موضوع عجیب‌تر در این خصوص اظهارات و واکنش‌های عضو و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستند و به جای پاسخگویی و عذرخواهی بابت این بی‌تدبیری به دنبال به صدا درآوردن آژیر خطر از سوی AFC و FIFA هستند تا فوتبال ایران را به لبه تعلیق سوق دهند.

اینکه در این میان چه منافعی در بین است باید در اختلافات داخلی اعضای هیئت رئیسه به دنبال آن بود، اما برگزاری بدون دردسر مسابقه‌ای در چنین سطحی کاری نبود که فدراسیون فوتبالی که مدعی مشارکت در جام جهانی قطر است، از پس آن برنیاید. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *