رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به مواجهه با سخت‌ترین موج عملیات مقاومتی/ واکنش حزب الله به عملیات بنی براک

13:10 - 10 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۳۹۴
رژیم صهیونیستی پس از وقوع سه عملیات مقاومتی ظرف هفت روز با ۱۱ کشته، به شدت دچار هراس و نگرانی شده است.
عملیات مقاومتی «بنی براک» در شرق «تل آویو» که منجر به هلاکت پنج صهیونیست و زخمی شدن شش نفر دیگر شد، با واکنش‌های مختلفی دنبال می‌شود.
 
عامل عملیات مذکور، فردی از کرانه باختری بود. گردان «القدس» شاخه نظامی «جنبش جهاد اسلامی» به رژیم صهیونیستی درباره پیامد‌های هرگونه اقدام علیه این منطقه هشدار داد.
 
به گزارش «روسیا الیوم»، «حزب الله» لبنان با انتشار بیانیه ای، عملیات مقاومتی «بنی براک» را ضربه‌ای محکم به دشمن صهیونیستی در قلب اراضی اشغالی توصیف کرده و آن را تبریک گفت.
 
در این بیانیه تاکید شده که عملیات «بنی براک» ثابت کرد که در هیچ جایی از اراضی فلسطینی، مکان امنی برای شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست وجود ندارد و هیچ نشست خائنانه‌ای برای عادی سازی روابط نمی‌تواند امنیت دشمن را تامین کند.
 
در عین حال، خبرگزاری عبری «والا»، از افزایش شمار نظامیان صهیونیستی در مرز غزه خبر داد.
 
براساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی در چارچوب طرحی از پیش آماده شده، شمار نظامیان خود را در مرز نوار تحت محاصره غزه افزایش می‌دهد. این طرح شامل یک گردان پیاده و یک یگان ویژه و دیگر تجهیزات با همراهی نیرو‌های هوایی و امنیتی رژیم صهیونیستی است.
 
مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی پس از اجرای عملیات «بنی براک»، سطح آماده باش امنیتی در فلسطین اشغالی و کرانه باختری را به بالاترین سطح رسانده و ۴ گردان دیگر از ارتش را به کرانه باختری اعزام کردند تا تعداد گردان‌های مستقر در این منطقه به ۸ گردان برسد.
 
«القدس» در گزارشی که به بررسی رسانه‌های صهیونیستی در مورد بازتاب عملیات «بنی براک» اختصاص داد، آورده است که روزنامه‌های عبری به اتفاق آرا توافق داشتند که رژیم صهیونیستی شاهد بدترین عملیات مقاومتی در سال‌های اخیر است؛ زیرا طی هفت روز در سه عملیات جداگانه ۱۱ صهیونیست کشته شدند.
 
«یدیعوت آحرونوت» در این رابطه نوشت «اسرائیل با شدیدترین موج عملیات در سال‌های اخیر مواجه است و احساس امنیت اسرائیلی‌ها به پایین‌تر سطح از زمان عملیات السور الواقی (دیوار بازدارنده) در سال ۲۰۰۲ رسیده است.»
 
این رسانه صهیونیست در گزارش دیگری، اجرای عملیات مقاومتی در «شهر‌های اسرائیل» را نشان دهنده ضعف رژیم صهیونیستی دانست که یادآور روز‌های سخت انتفاضه دوم برای این رژیم است.
«هاآرتص» نیز در این رابطه ضمن توصیف رشته عملیات مقاومتی اخیر در اراضی اشغالی به عنوان «رویدادی استراتژیک» نوشت که کابینه رژیم صهیونیستی انتظار این عملیات‌های مقاومتی را نداشت. در ادامه گزارش این رسانه صهیونیستی آمده است «اسرائیل به روز‌های سیاهی باز می‌گردد که تصور می‌کرد، تمام شده اند.»
 
این رسانه صهیونیستی در گزارشی دیگر به این نکته اشاره کرد که رشته عملیات‌های مقاومتی در حالی رخ دادند که هیچ گونه هشدار اطلاعاتی و امنیتی صادر نشده بود و به نظر می‌رسد که نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از برقراری امنیت ناتوان هستند.
 
به زعم این گزارش، عملیات «بنی براک»، ترس نهاد‌های امنیتی از بروز عملیات‌های مشابه را برانگیخته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *