موسوی: اسکوچیچ بهترین گزینه برای تیم ملی است/ با برنامه‌ریزی کوتاه مدت نمی‌توان در جام جهانی موفق بود

0:01 - 10 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۳۲۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: صعود به مرحله حذفی جام جهانی بسیار سخت است و با برنامه ریزی کوتاه مدت نمی توان شانسی برای صعود کردن داشت.

علی موسوی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی ایران مقابل لبنان در آخرین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: کنترل بازی در اختیار ایران بود و نمایش خوبی از تیم ملی شاهد بودیم و همین انتظار هم از بازیکنان می‌رفت. به عنوان قدرت اول آسیا مقابل این تیم‌ها نباید به مشکل بخوریم و حتی می‌شد گل‌های بیشتری هم به ثمر رساند.

وی ادامه داد: در یکی دو سال اخیر که درگیر انتخابی جام جهانی بودیم با تیم‌های ضعیفی بازی کردیم و تنها حریف قدرتمندی که در این مدت داشتیم کره جنوبی بود که ضعف‌ها و شکاف‌های عمیق این تیم را نمایانگر کرد. نباید در باد پیروزی مقابل تیم‌هایی مانند لبنان سوریه، هنگ کنگ و... بخوابیم. اگر با همین شرایط در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ قرار بگیریم به مشکل جدی خواهیم خورد.

*فوتبال ما بسیار بی‌برنامه و ناهماهنگ است

پیشکسوت تیم ملی درباره عملکرد اسکوچیچ و انتقادات فراوانی که پس از بازی با کره به او وارد شد، گفت: فوتبال کشور ما بسیار بی‌برنامه و ناهماهنگ است و هیچ چیزی سر جای خودش قرار ندارد. اسکوچیچ با آشنایی از لیگ ایران هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، اما یک سرمربی بزرگ و نامدار که شرایط فوتبال ما را نمی‌داند اگر سرمربی تیم ملی شود با این امکانات ضعیف و ناهماهنگی‌ها موفق نشده و داستان ویلموتس تکرار خواهد شد. اگر با همین سرمربی ادامه دهیم شاید بتوان نتایج آبرومندانه کسب کرد و سرمایه گذاری روی یک مربی بزرگ می‌تواند خرج بیهوده باشد.

موسوی در رابطه با مطرح شدن اسامی مربیان ایرانی همچون علی دایی و امیر قلعه‌نویی برای هدایت تیم ملی عنوان کرد: با احترام به جایگاه بزرگ علی دایی، او قبلا هم سرمربی تیم ملی بوده و پس از اتفاقات تلخی که رقم خورده، نتوانسته در آن شرایط کار کند. قلعه‌نویی هم همین شرایط را دارد و دیدیم پس از حذف در جام ملت‌های ۲۰۰۷ چه بلایی سر او آوردند و همواره می‌گفتند او علی اصغری و علی اکبری بازی می‌کند! در حال حاضر نباید به عقب برگشت، زیرا همان سناریو‌ها تکرار خواهد شد.

*اگر بازیکن تیم ملی بودم دوست داشتم با قدرتمندترین تیم‌ها همگروه شویم

وی افزود: با احترام به تمام مربیان ایرانی، ما در تاریخ فوتبال خودمان هیچگاه به کشور‌های دیگر مربی صادر نکرده‌ایم و در این زمینه مشکل اساسی داریم و تمام مربیان موفق ایرانی یک دستیار خارجی در کنار خود داشته‌اند. منصور پورحیدری با آن بزرگی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک از یورگن گِده به عنوان دستیار بهره برد و علی دایی هم در سایپا دستیار آلمانی داشت. ما همواره به مربیان خارجی نیاز داریم و در حال حاضر بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی همان اسکوچیچ است.

مهاجم اسبق تیم ملی در خصوص پیش بینی خود از گروه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ تصریح کرد: اگر بازیکن تیم ملی بودم دوست داشتم با قدرتمندترین تیم‌ها همگروه شویم. تمام بازیکنان آرزو دارند مقابل تیم‌های بزرگی، چون برزیل، آرژانتین، آلمان و... به میدان بروند. این مسئله می‌تواند انگیزه زیادی به ملی‌پوشان بدهد تا با دوندگی بیشتر و تلاش مضاعف بهترین نمایش خودشان را ارائه دهند. ما در جام‌های قبلی مقابل آرژانتین و پرتغال هم این تجربه را داشته‌ایم.

*اگر با همین فوتبال راهی قطر شویم مقابل تیم‌های مطرح به مشکل می‌خوریم

وی درباره اهمیت تلاش بازیکنان تیم ملی برای آمادگی در جام‌جهانی یادآور شد: ما خیلی راحت به جام جهانی صعود کردیم و در این مسیر به مشکل نخوردیم، زیرا حریفان ضعیفی داشتیم و نباید شکست دادن این تیم‌ها ما را فریب بدهد. صعود راحتی داشتیم، اما بازی در جام جهانی اصلاً راحت نیست و اگر با همین فوتبال راهی قطر شویم مقابل تیم‌های مطرح به مشکل خواهیم خورد. تیم ملی لژیونر‌های فراوانی دارد، اما باید این حقیقت را بپذیریم که آن‌ها در لیگ‌های معتبر و درجه یک بازی نمی‌کنند و باید غرور خود را کمتر کرده و تلاش بسیار بیشتری انجام دهند.

مهاجم سال‌های گذشته استقلال در رابطه با عملکرد ملی‌پوشان این تیم خاطرنشان کرد: بازیکنان استقلال در پیراهن تیم باشگاهی به دلیل هماهنگی بیشتر و کار گروهی طولانی‌تر، جا افتاده‌تر هستند. مهدی پور و حسین زاده تازه به ترکیب تیم ملی اضافه شده‌اند و از حالا نمی‌توان عملکرد آن‌ها را قضاوت کرد و باید به آن‌ها زمان بدهیم. در دو بازی مقابل کره‌جنوبی و لبنان همه بازیکنان تیم ملی در حد معمولی و نرمال بودند.

علی موسوی در پاسخ به اینکه «تیم ملی چقدر شانس دارد از گروه خود در جام جهانی صعود کند؟» مطرح کرد: تیم ملی نیاز به بازی‌های تدارکاتی خوب و سنگین با تیم‌های معتبر دارد و رقابت با سوریه، لبنان و... فشاری به تیم وارد نکرده و ضعف‌های ما را آشکار نخواهد ساخت. با این شرایط فدراسیون و حواشی و بی برنامگی‌های فوتبال ایران، صعود به مرحله حذفی جام جهانی بسیار سخت است. با برنامه ریزی کوتاه مدت نمی‌توان شانسی برای صعود کردن داشت مگر اینکه اتفاقات خاص فوتبالی بیفتد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *