هشدار مدودف درباره رویارویی هسته‌ای

20:42 - 06 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۹۹۱
معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: هیچ کس جنگ نمی‌خواد و جنگ هسته‌ای هم قطعا کسی نمی‌خواهد که تهدیدی علیه موجودیت تمدن بشری است.

- طبق گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف در اظهاراتی با تاکید بر اینکه تهدید رویارویی هسته‌ای همیشه وجود دارد؛ حتی وقتی هیچ‌کس جنگ نمی‌خواهد بنابراین باید سیاست مسئولانه‌ای اتخاذ شود، افزود: تهدید (رویارویی هسته‌ای) همیشه وجود دارد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: هیچ کس جنگ نمی‌خواد و جنگ هسته‌ای هم قطعا کسی نمی‌خواهد که تهدیدی علیه موجودیت تمدن بشری است.

وی در ادامه اشاره‌ای به تحلیلگران سیاسی مبنی بر جلوگیری از بسیاری رویارویی‌های نظامی در قرن‌های ۲۰ و ۲۱ به دلیل توسعه تسلیحات هسته‌ای داشت و افزود: این برداشت درست و در واقع همینطور است و تسلیحات هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توانایی هدف‌گیری تجهیزات روسیه را دارند و کلاهک‌های هسته‌ای روسیه نیز به سمت اهدافی در اروپا و امریکا تنظیم شده‌اند بنابراین باید سیاست مسئولانه‌ای را دنبال کنیم.

مدودف تاکید کرد: شرایط فعلی از وضعیت در زمان جنگ سرد بدتر است.

وی تصریح کرد: این موضوع از آن جهت است که طرف‌های روسیه در آن زمان قصد نداشتند شرایط را به نقطه انفجار برسانند و صنایع، کشاورزی و شخصیت‌های روسیه را تحریم نکردند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با بیان اینکه اگر روسیه قصد داشت موضع غیرمسئولانه‌ای را پیش بگیرد، از پیمان راهبردی کاهش تسلیحات هسته‌ای (استارت) خارج می‌شد، تاکید کرد: در حالیکه افرادی که آن را امضا کرده اند نیز اکنون در فهرست تحریم‌های غرب قرار دارند.

مدودف در ادامه همچنین به وضعیت اقتصادی روسیه اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت بدتر در جریان رکود اقتصادی سال ۱۹۹۸، همه اتفاقات فعلی در واقع جنگ اقتصادی علیه روسیه است.

وی تاکید کرد: آن‌ها (غرب) جنگ اقتصادی علیه روسیه اعلام کردند و برای این جنگ از قانونی پیروی نمی‌کنند.

معاون شورای امنیت روسیه افزود: جنگ اقتصادی بدون هیچ ضابطه‌ای به تخریب نظم اقتصاد جهانی منجر خواهد شد.

مدودف با بیان اینکه پاسخی هم‌سنگ از سوی روسیه را دربر خواهد داشت، ادامه داد: روسیه نمی‌تواند به هیچ کشوری متکی باشد بنابراین مقامات مسکو باید موضوع را خود در زمینه مسائل صنعتی و دیگر حوزه‌ها حل کنند، زیرا ما گروه ۲۰ را تشکیل دادیم، آن‌ها امروز می‌گویند روسیه را از گروه ۲۰ اخراج کنیم.

وی افزود:، اما من به یاد می‌آورم چطور گروه ۲۰ مقابل چشمان من متولد شد، این تصمیم‌ها با یکدیگر گرفته شد.

مدودف تصریح کرد: ابتدا جرج بوش و بعد باراک اوباما، روسای جمهوری آمریکا به ترتیب از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶، در آن حضور داشتند.

وی با بیان اینکه همه خوشحال بودند که نمایندگانی از کشور‌های مختلف از روسیه، چین، آمریکا و هند کنار هم می‌نشینند، در مورد احتمال خروج روسیه از گروه ۲۰ نیز گفت: روسیه را نمی‌توان از گروه ۲۰ اخراج کرد، زیرا این گروه بر اساس توافق نظر جمعی شکل گرفته است.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد: گروه ۷ نیز دیگر بعد از تعلیق روسیه در آن اهمیتی ندارد، اما گروه ۲۰ متفاوت است همانطور که به روسیه کمک کرد بر بحران اقتصادی ۲۰۰۸ پیروز شود.


برچسب ها: روسیه مدودف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *