امروز خدمت مخلصانه به مردم ادامه راه شهدا است

14:31 - 06 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۹۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در جریان بازدید از قرارگاه کربلای اهواز و یادمان‌های دفاع مقدس و شرکت در آیین تجلیل از شهدای گمنام در این قرارگاه اظهار کرد: حضور در مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس برای ایجاد پیوند بین نسل‌های انقلاب و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس یک ضرورت اجتماعی است.
- حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان گفت: مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس آثار و برکات زیادی برای نسل‌های جنگ ندیده و نسل نوجوان ما که شیفته و دوستدار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبری هستند دارد و ایام سال نو بهترین زمان برای پیوند ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و جوانان این مرز و بوم است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: اگر این پیوند نبود شاید شهید حججی‌ها که دوران جنگ را ندیده بودند رویش نمی‌کردند و هزاران کیلومتر دورتر از وطن به مصاف دشمنان اسلام نمی‌رفتند.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در ادامه حضور ۳۰میلیون نفری مردم در مراسم تشییع شهید سلیمانی را نمونه‌ای دیگراز این پیوند مقدس بین نسلی بیان کرد و افزود: جوانان ما حضور در مناطق عملیاتی و معطر کردن روح و جسم خود با شهدا را غنیمت بشمارند و از این فرصت برای آشنایی با کسانی که خود را فدای دفاع از کشور اسلامی کردند استفاده کنند و بدانند که این انقلاب با جانفشانی صد‌ها هزار شهید سرافراز به دست آمده و همچنان به راه با صلابت خود ادامه می‌دهد.

وی با تجلیل از فداکاری‌ها و جانفشانی شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: برافراشتن بیرق نظام اسلامی در جهان به واسطه خون‌های مطهر شهدایی است که بر این سرزمین مقدس ریخته شده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح همچنین درجریان زیارت مزار شهدای مظلوم هویزه افزود: شهدای عزیز و سرافراز هویزه تا آخرین نفس و گلوله در مقابل دشمن متجاوز بعثی ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی در اشغال صدام کافر باشد.

وی با یادآوری رشادت‌های دانشجویان خط امام که با مقاومت و نثار جان پاک خود، اجازه ندادند بیرق جمهوری اسلامی ایران به خاک بیفتد، اظهار کرد: آنان به خاک افتادند تا عزت و عظمت این ملت رشید و انقلابی پایمال نشود و عزتمندانه راه شهادت را در پیش گرفتند.

وی در ادامه افزود: امروز جمهوری اسلامی به برکت این خون‌های پاک در جهان می‌درخشد و با تمامی توان مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به اینکه مسئولان نباید از آرمان‌ها و اهداف مقدس شهدا فاصله بگیرند، تصریح کرد: امروز خدمت مخلصانه به مردم، ادامه راه شهدا است و این باید سرلوحه همه مسئولان برای خدمتگزاری بیشتر قرار گیرد.

وی همچنین خطاب به مسئولان اجرایی و اداری گفت: این انقلاب به سادگی به دست نیامده است و باید تلاش‌های خود را برای رفع مشکلات معیشتی مردم مضاعف کرد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به جوانان و نوجوانانی که به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا سفر می‌کنند توصیه کرد با درس گرفتن از راه و منش شهدا، خود را آماده خدمت به کشور و نظام جمهوری اسلامی که ثمره هزاران شهید است، کنند.

گفتنی است، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سفر به خوزستان از یادمان‌های شهدای گمنام در هویزه، شهادتگاه شهید مصطفی چمران و مناطق عملیاتی دهلاویه و سوسنگرد، قرارگاه کربلا که فرماندهی جنگ در آن هدایت می‌شد دیدن کرد و باقرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.وی همچنین با شماری از کاروان‌های راهیان نور که پس از ۲ سال به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و زیارت مزارشهدا به خوزستان سفر کردند، گفتگو کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *