بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ زندانی در خوزستان با استفاده از نهاد‌های ارفاقی آزاد شدند

13:00 - 06 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۹۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خوزستان از آزادی ۳ هزار و ۴۳۹ زندانی در سال گذشته در این استان با استفاده از ظرفیت نهاد‌های ارفاقی خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه  درسال گذشته ۳ هزار و ۴۳۹ زندانی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های ارفاقی قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس گامی موثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از سیاست‌های اصلی مجموعه قضایی استان خوزستان است، افزود: دغدغه بسیاری از قضات مبنی بر این است که محکومان مالی راهی زندان نشوند و ضروری است که همکاران قضایی با استفاده از ظرفیت‌های تاسیسات حقوقی و قضایی در مجازات جایگزین حبس نسبت به کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های خوزستان به خصوص محکومین مالی تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: قضات و مسئولان قضایی نیز باید با بازدید‌های مستمر از زندان در جریان امور و مشکلات قرار گرفته و در اجرای دستورالعمل‌های صادره اهتمام ویژه داشته باشند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *