رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۰ گروه در دادگستری همدان برای جلب رضایت اولیای دم محکومان به قصاص تلاش می‌کنند

12:29 - 06 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۹۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان همدان از فعالیت ۱۰ گروه به سرپرستی یکی از معاونان دادگستری مرکز استان همدان برای جلب رضایت اولیای دم محکومان به قصاص خبر داد.
-صبح امروز و در نخستین روز از آغاز رسمی کار اداری سال ۱۴۰۱، رئیس کل دادگستری استان همدان به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونانشان و همچنین قضات دادسرا و دادگاه‌های بدوی و رؤسا و دادستان‌های شهرستان‌های استان از زندان مرکزی همدان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان، گفت: بررسی مشکلات زندانیان و پیگیری مطالبات آنان به صورت چهره به چهره، جزئی از برنامه‌های هر ساله ماست که به طور مستمر در طول سال نیز انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: دیدار با محکومان به قصاص یکی از برنامه‌های این بازدید‌ها است تا با اتخاذ تدابیر لازم، شرایط گذشت و مصالحه بین آنان و اولیاء دم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: در راستای تعیین تکیلف متهمان و محکومان به قصاص نفس در قتل‌های اتفاقی، ۱۰ گروه به سرپرستی یکی از معاونان دادگستری همدان تشکیل که به صورت فعال در زمینه اخذ رضایت از اولیای دم تلاش می‌کنند.

عدالتخواه عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از زندانیان مرتکب جرائمی شده اند که قابل گذشت هستند و می‌توان با بهره مندی از ستاد تألیف قلوب و بهره گیری از کمیته‌های معین آن یعنی دو کمیته مصلحین و معتذرین شرایط عذرخواهی و در نهایت مصالحه بین طرفین پرونده را ایجاد کرد.

برچسب ها: قصاص همدان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *