ادامه آتش سوزی‌ها در تاسیسات آرامکو در عربستان

10:35 - 06 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۹۰۹
آتش سوزی که در پی حملات ارتش یمن به تاسیسات نفتی عربستان رخ داده بود همچنان ادامه دارد.

- انصارالله یمن اعلام کرد که روز جمعه به تأسیسات نفتی عربستان سعودی حمله کردند و ائتلاف به سرکردگی عربستان اعلام کرد که ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت «آرامکو» در جده هدف قرار گرفته و باعث آتش‌سوزی در دو مخزن ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش «رویترز»، یک شاهد گفت که توده بزرگی از دود سیاه بر فراز این شهر، جایی که مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک عربستان سعودی در آخر هفته برگزار می‌شود، دیده می‌شود.

ادامه آتش سوزی‌ها در تاسیسات آرامکو در عربستان

انصارالله در هفته‌های اخیر و پیش از آتش‌بس موقت برای ماه مبارک رمضان، حملات خود را به تأسیسات نفتی عربستان تشدید کرده‌اند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/04/3496372_850.mp4']

ائتلاف سعودی مکرراً ادعا کرده است که در برابر این حملات خویشتن داری می‌کند، اما اوایل روز شنبه عملیات نظامی خود را در یمن آغاز کرده و مدعی شد که هدف آن حفاظت از منابع انرژی جهانی و تضمین زنجیره تامین است.

بیانیه ائتلاف سعودی در رسانه‌های دولتی روز جمعه مدعی شد که آتش سوزی تحت کنترل درآمده است. اما شعله‌های آتش هنوز در تصاویر زنده پخش شده از رسانه‌های مختلف دیده می‌شود.

var player = videojs('player_813406_3495686',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3495686',{},function (data) {}); }));

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن گفت که ارتش یمن روز جمعه موشک‌هایی را به تأسیسات آرامکو در جده شلیک و از پهپاد‌ها برای هدف قرار دادن پالایشگاه‌های «راس تنوره» و «رابغ» استفاده کرده و گفت که تاسیسات حیاتی را در ریاض، پایتخت عربستان نیز هدف قرار داده است.

ادامه آتش سوزی‌ها در تاسیسات آرامکو در عربستان

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، حملات به عربستان سعودی را محکوم کرد و گفت که آمریکا به همکاری با ریاض برای تقویت قدرت دفاعی این کشور ادامه خواهد داد.

ادامه آتش سوزی‌ها در تاسیسات آرامکو در عربستان

آخر هفته گذشته هم حمله انصارالله به عربستان باعث کاهش موقت تولید در یک پالایشگاه و آتش سوزی در پایانه توزیع فرآورده‌های نفتی شده بود.

ادامه آتش سوزی‌ها در تاسیسات آرامکو در عربستان

ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ مداخله و حملات علیه یمن را آغاز کرده بود.

 


برچسب ها: یمن ائتلاف سعودی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *