وزیر آموزش و پرورش: شهدا الگوی واقعی تحقق گام دوم انقلاب هستند

11:53 - 05 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۸۲۹
وزیر آموزش و پرورش گفت: سیره شهدای والامقام بهترین الگوی عملکردی برای تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب است.

- بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ یوسف نوری شامگاه پنج شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای شهرستان دزفول ضمن تاکید بر جایگاه والای شهدا و نقش سیره شهدا در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب؛ خاطرنشان کرد: شکوفایی، اقتدار و عزت نظام اسلامی مدیون خون شهیدان بزرگوار است و بی شک برکت نظام، مقاومت و پایمردی در برابر استکبار جهانی را مدیون خون شهدا هستیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهرستان دزفول در فرهنگ مقاومت و پایداری ۸ سال دفاع مقدس؛ تصریح کرد: دزفول، شهر مقاومت و ایثار است و البته مردم دزفول مردم بسیار بزرگواری هستند و مفاخر بزرگی را تقدیم ایران زمین کرده اند. تاریخ بیانگر این است که شهرستان دزفول، همواره مولد بوده و انسان‌هایی سخت گوش؛ تولید کننده و تلاشگر را در بستر خود تربیت کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در سال‌های جنگ و حتی بعد از آن، شجاعت و ایثارگری رزمندگان جمهوری اسلامی مورد توجه بسیاری از افراد در دنیا قرار گرفت، عنوان کرد: تحقق این امر به واسطه اخلاص شهدای والامقام در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است. نهال انقلاب ریشه در عمق دل‌ها دارد و بی شک این نهال با خون پاک شهدا آبیاری می‌شود.

نوری ادامه داد: اخلاص و تبعیت از ولایت دو ویژگی مهم شهدای گرانقدر است. انسان‌هایی که مومن بودند و حیات طیبه پیدا کردند و جامعه اسلامی تا ابد مدیون این عزیزان است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در راستای تکریم شهدا و ایجاد گفتمان انقلابی برای تحقق مفاد بیانیه گام دوم، باید شهیدان به عنوان الگو برای دانش آموزان معرفی شوند و این امر به صورت یک ضرورت در دستور کار برنامه‌های تربیتی نظام تعلیم و تربیت کشور قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *