ایران چگونه در سید ۲ قرعه‌کشی جام جهانی قرار می‌گیرد؟

13:40 - 04 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۷۲۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند در صورت پیروزی در ۲ دیدار پایانی خود می‌تواند شانس حضور در سید ۲ قرعه‌کشی جام جهانی را داشته باشد.
- پس از قطعی شدن صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از مسائلی که این روز‌ها و پیش از ۲ دیدار پایانی ملی‌پوشان مقابل کره‌جنوبی و لبنان در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا به دغدغه‌ای برای علاقمندان به تیم ملی بدل شده، احتمال قرار گرفتن شاگردان اسکوچیچ در سید ۲ قرعه‌کشی جام جهانی باتوجه به جایگاه خوب فوتبال ایران در رده‌بندی فعلی فیفا است.

تیم ملی ایران در حال حاضر با ۱۵۷۲ امتیاز تیم نخست آسیا و تیم بیست و یکم جهان است، اما از آنجایی که هنوز تکلیف تیم‌های صعود کننده از قاره اروپا نهایی نشده و قرار است ۳ سهمیه دیگر اروپا پس از رقابت ۱۲ تیم راه یافته به مرحله پلی‌آف مشخص شود، می‌توان انتظار حضور ایران در سید ۲ قرعه‌کشی جام جهانی را داشت.

در واقع با آغاز جنگ روسیه و اوکراین و افزایش تنش‌ها در اروپا احتمال حضور تیم ملی ایران در سید دوم رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت، چرا که کنار گذاشته شدن تیم ملی روسیه از پلی‌آف انتخابی جام جهانی در منطقه اروپا باعث تغییراتی در روند مسابقات شد.

از ۱۲ تیم اروپایی حاضر در پلی‌آف تیم‌های ایتالیا و پرتغال با توجه به ایستادن در رده‌های ششم و هشتم رده‌بندی جهانی در صورت صعود به جام جهانی قطعا در یکی از سید‌های یک یا ۲ حضور خواهند داشت. همچنین تیم‌های ملی سوئد و ولز که در رده‌های هفدهم و بیستم رنکینگ جهانی قرار دارند تنها تیم‌های اروپایی هستند که در رده‌بندی جهانی شرایط بهتری از تیم ملی ایران دارند و قطعا صعود این ۲ تیم به جام جهانی می‌تواند در سید بندی قرعه‌کشی به ضرر تیم ملی ایران باشد و فوتبال ایران را به سید ۳ یا حتی ۴ بفرستد.
 
علاوه بر تیم‌های اروپایی هنوز تکلیف تیم‌های صعود کننده از آمریکای جنوبی به جز حضور برزیل، آرژانتین و اکوادور قطعی نشده و از بین کلمبیا، شیلی، پرو و اروگوئه قرار است دو تیم دیگر راهی جام جهانی شوند. در این بین تیم‌های اروگوئه و کلمبیا در رده‌های شانزدهم و نوزدهم جهان قرار دارند و در صورت صعود به جام جهانی قطعا شرایط بهتری نسبت به ایران در رنکینگ خواهند داشت. 
 
همچنین تکلیف تیم‌های صعود کننده از قاره آفریقا به زودی با برگزاری ۵ دیدار رفت و برگشت و حساس مشخص خواهد شد، اما از بین تیم‌های آفریقایی تنها تیم ملی سنگال با ایستادن در رده هجدهم رنکینگ فیفا شرایط بهتری نسبت به تیم ملی ایران دارد و صعود قهرمان آفریقا می‌تواند به ضرر ایران در سیدبندی قرعه‌‎کشی جام جهانی باشد.

آخرین رنکینگ جهانی فوتبال که ملاک سیدبندی قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود، روز یازدهم فروردین ماه و پس از پایان دیدار‌های تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی و لبنان اعلام می‌شود و باید دید در این رده‌بندی سرنوشت‌ساز تکلیف جایگاه تیم‌های اروپایی و آمریکایی و همچنین تیم ملی ایران چه خواهد بود، اما امیدوارم در نهایت شاگردان اسکوچیچ با پیروزی در ۲ بازی نهایی خود بتوانند برای نخستین بار در سید ۲ قرعه‌کشی جام جهانی قرار بگیرند.
 
شانس حضور ایران در سید 2 قرعه‌کشی جام جهانی


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *