توصیه‌های ایمنی سازمان آتش نشانی در پی وقوع احتمالی طوفان در پایتخت

13:32 - 03 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۶۳۰
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پی وقوع طوفان احتمالی و حوادث پس از آن، هشدار داد.

- جلال ملکی گفت: با توجه به وزش شدید باد در بعضی از شهر‌ها و پیش بینی ادامه باد و طوفان در ساعات آینده و حتی در روز‌های آینده، در این روز‌ها به ویژه در ساعات عصرگاهی اگر کار ضروری ندارید از منزل خارج نشوید.

وی افزود: از بسته بودن درب و پنجره در صورت وقوع باد و طوفان اطمینان حاصل کنید، که در صورت ضربه زدن و کوبیده شدن باعث شکسته شدن و آسیب دیدن نشود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: اجسام معلق و سنگین مانند گلدان، مجسمه و اشیاء رهاشده در محوطه تراس، بالکن ها، قرنیز پنجره‌ها و پشت بام‌ها را جمع‌آوری کنید.

وی افزود: لباس‌های شسته شده و پهن شده در بالکن را که احتمال باد بردن و گم شدن آن‌ها هست را به داخل منتقل کنید و اگر در خیابان هستید در صورت وزش باد شدید خود را به یک سرپناه امن و مطمن برسانید.

ملکی ادامه داد: از قرار گرفتن در کنار درختان کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، که احتمال سقوط اجسام و مصالح ساختمانی وجود دارد جدا خودداری کنید.

وی افزود: قرار گرفتن در کنار دکل‌ها و تیر‌های قدیمی برق، کابل‌های برق، که احتمال سقوط و پارگی کابل و سیم‌ها وجود دارد خودداری کنید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه از قرار گرفتن در لبه دره ها، پرتگاه ها، رودخانه ها، پنجره ها، بالکن‌ها و پشت بام‌ها که احتمال سقوط وجود دارد خودداری کنید، گفت: همچنین از قرارگرفتن در دشت‌های باز، بر روی کوه‌ها و ارتفاعات که احتمال وقوع و برخورد صاعقه وجود دارد خودداری کنید.

وی افزود: با توجه به اینکه درایام بهاری ظرف چند دقیقه شرایط جوی تغییر می‌کند از نشستن دربستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها که میتواند ظرف چند دقیقه جریان آب شدید را در خود جای دهد خودداری کنید.

ملکی اظهار کرد: اگر در این ایام قصد سفر دارید حتما از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کرده و مطمئن باشید که در قسمت ترمز، برف پاکن، چراغ‌ها و... نقصی وجود ندارد.

وی افزود: رانندگان محترم در زمان بارندگی بدلیل کاهش دید، بیشتر مراقب عابرین پیاده باشند و با سرعت مطمئنه و اطمینان کامل رانندگی کنند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، عابران پیاده در این ایام به هنگام عبور از خیابان از پل‌های پیاده و خط کشی‌های عابر استفاده کنند.


برچسب ها: طوفان آتش نشانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *