نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی: افزایش پوشش موثر بیمه‌ها یک ضرورت فوری است

15:32 - 05 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۵۰۳
نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی ضمن تاکید بر اینکه تقویت و افزایش پوشش موثر بیمه‌ها، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی یک ضرورت فوری است گفت: نقش بیمه‌ها از نظر جامعه پزشکی، نقشی محوری است و ایجاد فشار بر مردم به ناکارآمدی این بخش برمی گردد و نه تعرفه‌هایی که با تعرفه واقعی فاصله‌ای آشکار دارند.
محمدهادی صادقی در گفت‌وگو با میزان ضمن تاکید بر اینکه تقویت و افزایش پوشش موثر بیمه‌ها، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی یک ضرورت فوری است گفت: تقویت و پوشش گسترده بیمه‌ها هم از نظر طول (عمومیت مردم) و هم عمق (پوشش ۹۰٪تعرفه هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی)، می‌تواند هدف جامعه پزشکی تعریف شود.

وی ادامه داد: هر چند خدمات ارزان جامعه پزشکی و مقایسه آن با سایر خدمات معمولی که نیاز به کسب مهارتی که مستلزم چند دهه تحصیل است ندارند موجب سرخوردگی علم آموزان می‌شود، اما افزایش چندبرابری یا نزدیک به قیمت تمام شده که تصریح قانونی هم دارد بدون مقدمه لازم و به گونه‌ای که مردم را تحت فشار و مضیقه قرار دهد هم مورد نظر این جامعه پزشکی نیست.
نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی افزود: در همان حال اقتصاد سلامت از فرمول‌های خاص پیروی می‌کند و نمی‌توان قیمت گذاری خدمات سلامت را بی توجه به مولفه‌های اقتصادی جامعه انجام داد. تورم‌های واقعی چندصد درصدی در اقلام مصرفی جامعه بر قیمت خدمات پزشکی هم مستقیما اثر می‌گذارد. با توجه به این سه محور، نقش بیمه‌ها بسی حیاتی است. تقویت بیمه‌ها از یک طرف و پوشش گسترده بیمه‌ها به طور همزمان، حلقه گمشده اعتدال و عدالت در خدمات جامعه پزشکی است.

وی ضمن اشاره به اینکه جامعه پزشکی علاوه بر اینکه خود ارائه دهنده این خدمات است، خود نیز به عنوان جزیی از مردم، مصرف کننده این خدمات است اظهار کرد: هر عضو جامعه پزشکی فقط در حیطه محدود خود شاید از این خدمات بتواند بدون مقدمات استفاده نماید، اما در تمام محدوده‌های دیگر همانند سایر مردم  چه برای خود و چه برای خانواده و اطرافیانش مصرف کننده است و این واقعیت نشان می‌دهد که نقش بیمه‌ها از نظر جامعه پزشکی، نقشی محوری است و ایجاد فشار بر مردم به ناکارآمدی این بخش برمی گردد و نه تعرفه‌هایی که با تعرفه واقعی فاصله‌ای آشکار دارند. با توجه به این واقعیت آشکار، تقویت بیمه‌ها برای عموم مردم، یک هدف فوری و عملیاتی نظام سلامت تعریف شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *