گزارش سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از «دستاورد هفت سال مقاومت»

16:01 - 01 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۴۳۷
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن طی یک نشست خبری گزارشی از دستاورد نیرو‌های ارتش و کمیته های مردمی این کشور در طول هفت سال اخیر ارائه کرد.

- «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گزارشی از دستاورد‌های نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در طول هفت سال اخیر ارائه کرد.

به گزارش «المسیره و المیادین»، وی با حضور در یک نشست خبری به عنوان «دستاورد هفت سال مقاومت» گفت «امروز در آستانه هشتمین سال استواری ایستاده ایم و این یک دستاورد تاریخی است که مردم یمن به دست آورده اند. دستاورد‌ها را حفظ خواهیم کرد و بر آن بنا خواهیم کرد و هیچ عقب نشینی وجود ندارد.»

«سریع» گفت «نیرو‌های مسلح یمن کشتار‌های تجاوزکارانه علیه مردم ما را که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار غیرنظامی و تخریب اموال عمومی و خصوصی شده است، فراموش نخواهند کرد. دشمنی که مدعی نگرانی برای یمن و خواهان صلح است، بیش از هفت سال است که برای تجزیه کشور ما، پاره پاره کردن، ویران کردن و کشتن فرزندانش تلاش می‌کند.»

این مقام یمنی در ادامه تاکید کرد «هرکس مدعی دلواپسی برای مردم یمن است باید دست از سر مردم ما بردارد و دیگر در امور کشور ما دخالت نکند.»

وی افزود «نیرو‌های مسلح در طول هفت سال بیش از ۱۳ هزار عملیات نظامی انجام داده اند. ده‌ها عملیات میدانی کیفی از جمله عملیات البنیان المرصوص انجام دادند و توانستند به اقتدار عظیم بهار فتح دست یابند.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد «ده‌ها عملیات میدانی با کیفیت از جمله عملیات البنیان المرصوص انجام دادیم و توانستیم این کار را انجام دهیم. از مهمترین عملیات نظامی که در عمق کشور‌های متجاوز انجام دادیم می‌توان به موازنه عملیات بازدارندگی، طوفان در یمن و شکستن محاصره اشاره کرد.»

این مقام یمنی یادآور شد «کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰ هزار سرباز ارتش سعودی و هزار و ۲۰۰ سرباز اماراتی را رصد کرده ایم.»

«سریع» اظهار داشت «تلفات خائنان و منافقین از مرز ۲۵۳ هزار نفر کشته و مجروح در هفت سال، گذشته است.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت «نتایج عملیات نظامی ما علاوه بر صنایع نظامی به یکی از مهمترین منابع تسلیحاتی نیروهای مسلح ما تبدیل شده است؛ نیروی موشکی اکنون صد درصد به تخصص یمن وابسته است. نیروی موشکی ما دارای یک انبار استراتژیک است که برای تقویت آن تلاش می کند.»

وی یادآور شد «در سال گذشته، یگان پهپادی دایره عملیات شناسایی را گسترش داد و این امر تمامی سرزمین های عربستان و امارات را در بر گرفت. عملیات شناسایی ما شامل خلیج عدن و باب المندب بود و به زودی به مناطق دورتر خواهد رسید.»

 


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *