ارسال سامانه های «پاتریوت» آمریکا به عربستان

11:33 - 01 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۳۸۴
مقامات آمریکا با درخواست عربستان مبنی بر ارسال سامانه های پدافندی بیشتر به این کشور موافقت کردند.

- مقامات ارشد آمریکایی گزارش دادند که دولت این کشور تعداد قابل توجهی از سامانه های ضد موشکی «پاتریوت» را در یک ماه گذشته به عربستان منتقل کرده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، به نقل از منابع آگاه گزارش داد که این اقدام در پی هشدار عربستان مبنی بر کمبود سامانه های دفاعی این کشور صورت گرفته است.

ارتش عربستان از اواخر سال گذشته از آمریکا برای رهگیرهای موشکی پاتریوت بیشتر درخواست و هشدار داده بود که ریاض به طور خطرناکی با کمبود این سامانه ها مواجه است.

روابط آمریکا و عربستان از زمان روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل مسائلی مانند تصمیم کاخ سفید برای حذف انصارالله یمن از فهرست گروه های تروریستی و همچنین روابط بایدن با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، سرد شده بود.

پیش از این روزنامه «فایننشال تایمز»، گزارش داده بود در حالی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات موشکی و پهپادی را به قلمرو عربستان کشانده‎اند، ریاض از کشور‌های منطقه برای کمک به ذخیره موشک‌های رهگیر خود کمک می‌خواهد.

دو افسر نظامی آمریکا که در جریان مذاکرات عربستان و همسایگانش قرار دارند، می‌گویند که عربستان از کشور‌های عربی خلیج فارس درخواست کمک برای تقویت سامانه پدافندی خود را کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *